۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۴۴۶
آیت‌الله مهدوی:

شک و تردید بدترین مریضی فکری برای انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که باید از شک به خداوند پناه ببریم زیرا شک بدترین مریضی فکری و سرطان روحی است، اظهار کرد: اعتقادات انسان باید بر اساس دلیل باشد تا مبتلا به شک نشویم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به این که انسان نباید هیچ گاه به خود مغرور شود، بلکه باید همواره از شیطان به خداوند پناه ببرد، گفت: شیطان رجیم به معنای رانده شده است و همواره در کمین انسان‌ها است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که انسان باید هر روز از تلاش‌های شیطان برای گمراه کردن انسان به خداوند پناه برد،‌ این پناه بردن برای ما درس است، شیطان به دنبال ایجاد شک و تردید در انسان‌ است، او می‌خواهد انسان نسبت به اعتقاداتش ضعیف و سست شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شک بدترین مریضی فکری و سرطان روحی است، اظهار کرد: اعتقادات انسان باید بر اساس دلیل باشد تا مبتلا به شک نشویم،‌ رضایت الهی در زندگی،‌ تسلیم بودن در مصیبت‌ها و صبر از ثمرات یقین است.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره سجده می‌فرماید که اهل‌بیت(ع) یقین دائمی داشتند و در سوره احزاب آمده است که اهل‌بیت(ع) از رجس و پلیدی دور هستند و در احادیث آمده است که این رجس و پلیدی که اهل‌بیت(ع) از آن مبرا هستند همان شک است.

 

آیت‌الله مهدوی با بیان این که افراد باید از شرک به خداوند پناه ببرند، اظهار کرد: شرک به دو دسته جلی و خفی تقسیم می‌شود، ریا در نماز خواندن، برای خوش‌آمد دیگران نماز خواندن و عبادت کردن شرک خفی می‌شود، ما می‌خواهیم دیگری هم عمل ما را ببیند و از ما تشکر کند.

 

وی گفت: ما باید از تعصب بیجا نیز به خداوند پناه ببریم،‌ حمایت به جا یعنی حمایت همراه با دلیل، پافشاری بی‌دلیل روی ادعا حمایت بیجا است، برخی دلیل را می‌فهمند اما تعصب سبب می‌شود که تسلیم حق نباشند.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انسان نیز همواره باید از غضب و بغی و ظلم به خداوند پناه ببرد، حسد نیز موردی است که انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انسان باید از شر این رذیله که ممکن است شیطان در دل انسان ایجاد کند به خداوند پناه ببرد،‌ حسد آرزوی زوال نعمت دیگران است./914/پ203/ش

ارسال نظرات