۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۳۸۰

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ انجام ۲۰۰۰ جلسه سخنرانی ویژه دهه اول ماه محرم ۱۴۳۷ در تویسرکان، برگزاری ۲۰۰۰ جلسه سخنرانی به مناسبت دهه اول محرم امسال در قاین، برگزاری جلسه گفتمان دینی در دبیرستان دخترانه صدرای شوشتر، اقامه نماز ظهر عاشورا در بیش از ۱۰۰۰ نقطه در کرج از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا، رضا شریفی راد 5 آبان جاری در مصاحبه با خبرنگار ایرنای تویسرکان، با اعلام این خبر، گفت: در 12 روز نخست ماه محرم 1437هجری قمری(سال‌ جاری) 125 مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف شهرستان تویسرکان به تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهداء (ع) پرداختند.

 

مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اعزام مبلغ دهه محرم سال‌ جاری نسبت به اعزام سال های گذشته 35 درصد افزایش داشت، افزود: این تعداد مبلغ شامل مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و روحانیان اعزامی از اداره کل متبوع، طرح هجرت، سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر مراجع، مبلغان و مبلغات مقیم بودند که در مساجد و هیئات مذهبی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای تابعه دهستانهای هفتگانه بخش های مرکزی و قلقلرود این شهرستان در دهه نخست محرم 1437 هجری به ترویج احکام نورانی اسلام همت گماشتند.

 

وی، موضوعات سخنرانی های مطرح شده شامل بیان احکام و مسائل شرعی، بازگویی واقعه تاریخی عاشورا، جلسات پرسش وپاسخ، جلسات دعا و نیایش، پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی، مشارکت و همفکری با روستائیان، برپایی گفتمان‌های دینی دانش‌آموزی با موضوع حماسه حسینی، بیان بایسته‌های عزاداری صحیح و تاریخ اسلام، برپایی جلسات قرآن و تفسیر، بیان احکام الهی، بیان آسیب های اجتماعی و اخلاقی عنوان کرد.

 

گزارشی از انحراف در عزاداری های اردبیل نداشتیم

 

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در حاشیه اجتماع عاشورائیان اردبیل در گفتگو با مهر اضافه کرد: در این خصوص حساسیت ویژه ای داشتیم که ماحصل آن برگزاری عزاداری اصیل در این استان بود.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم در این زمینه با روسای هیئت های مذهبی محلات ششگانه و 13 گانه اردبیل به عمل آمده بود، تصریح کرد: نظم و انضباط و محتوای عزاداری اردبیل همچون چند سال اخیر بسیار مطلوب و قابل توجه بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در عین حال مداحی را نیازمند پالایش دانست و تاکید کرد که متن خوانی مداحان نیازمند بازنگری است.

 

وی با بیان اینکه تمام عزاداری های اردبیل به زبان آذری بوده است، متذکر شد: برنامه های عزاداری اردبیل طی سال های اخیر تاثیرگذار بوده و مورد توجه قرار گرفته و در رسانه ها پربیننده بوده است.

 

ستوده با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم تاسوعائیان و عاشورائیان و تاثیر آن در عزاداری اردبیل بیان داشت: براساس آمارهای کشوری اشعار مناسب و تاکید بر فلسفه اصلی حادثه کربلا را در مداحایی های اردبیل شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته عزاداری اردبیل 39 بار به صورت مستقیم از شبکه های سراسری پخش شده است، ادامه داد: در مجموع ارزیابی در سطح عالی بوده است.

 

برگزاری 2000 جلسه سخنرانی به مناسبت دهه اول محرم امسال در قاین

 

حجت‌الاسلام مهدی صحراگرد، مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین، از برگزاری بیش از 2000  جلسه سخنرانی به مناسبت دهه اول محرم 1437 هجری قمری با محوریت روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و اعزامی در این شهرستان خبر داد و افزود: 130 مبلغ در دهه اول محرم به مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

 

مسئول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌ های انجام شده و گزارشات مبلغین اعزامی در دهه اول محرم بیش از 2000 جلسه سخنرانی در مساجد وحسینیه ها و هیئات مذهبی شهر و روستاهای این شهرستان برگزار شده است.

 

حجت‌الاسلام صحراگرد تصریح کرد: روحانیون و مبلغان اعزامی در این جلسات در خصوص بیان اهداف قیام امام حسین (ع)، معرفی سیره آن امام همام، بیان فضائل اخلاقی امام حسین (ع) و یاران و اهل بیت ایشان، احیای فرایض امر به معروف و نهی منکر،تبیین فلسفه عاشورا،وعظ و منبر،پاسخگویی به سئوالات شرعی،سبک زندگی اسلامی و.. . سخنرانی کردند.

 

برگزاری جلسه گفتمان دینی در دبیرستان دخترانه صدرای شوشتر

 

مهدی نوروزی زاده کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر با اعلام این خبر گفت: در این جلسه گفتمان، حجت‌الاسلام علیپور به بیان اهداف مقدس قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: این واقعه دردناک تاریخی نشان دهنده اوج پایداری بر راه راستین امام حسین(ع) یاران باوفایش و مبارزه همیشگی و سازش ناپذیری با جنایتکاران است.

 

وی در ادامه به برخی شبهات و سئوالات مطرح شده پیرامون حرکت مقدس امام حسین(ع) اشاره کرد و به آنان پاسخ داد.

 

همچنین برخی دانش آموزان و مربیان این دبیرستان به طرح پرسشهای خود پرداختند که حجت‌الاسلام علیپور پاسخ آنها را استفاده از دلایل تاریخی و منطقی ارائه داد.

 

گفتنی است این جلسه در روز سه شنبه 5 آبان در دبیرستان دخترانه صدرا برگزار شد. 

 

اقامه نماز ظهر عاشورا در بیش از 1000 نقطه در کرج

 

حجت‌الاسلام مهدی وثیقی کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج ازاقامه نماز ظهر عاشورا در بیش از 1000 نقطه در کرج خبر داد.

 

حجت‌الاسلام وثیقی،کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج گفت: در ماه محرم امسال  در ظهر عاشورا دسته جات عزاداری و حسینیه ها پس از اقامه عزای سید و سالار شهیدان به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پرداختند.

 

وی درادامه افزود: هدف والای امام حسین علیه السلام زنده نگه داشتن دین خدا و اقامه نماز بود و برگزاری نماز جماعت در ظهر عاشورا پیروی حقیقی از سیدالشهداء است./1325/ت303/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات

ارسال نظرات