۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۳۱۷
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی اساسی حوزوی دارد/ تقویت حوزه‌های علمیه، تقویت انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری حوزه‌های علمیه را مولد فکر انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی و با هدایت های امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و اساس انقلاب حوزوی است.
حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حوزه های علمیه را مولد فکر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی و با هدایت های امام خمینی(ره) به وقوع پیوست.


وی با اشاره به این‌که مسؤولان متوجه نعمت بزرگ حوزه های علمیه و جوانان مؤمن و انقلابی مشتاق تحصیل در حوزه نیستند، ادامه داد: وجود چنین جوانان مؤمن و انقلابی، مایه مباهات و افتخار است، از این رو بایستی به این مهم توجه داشت که امروز تقویت حوزه های علمیه، تقویت انقلاب است.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه‌های علمیه و تجهیز و بصیرت‌دهی جوانان از طریق این مسیر است.


وی لازمه ثبات کشور و استقلال و آزادی را تقویت حوزه‌های علمیه دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه بر همه مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظامی که با نام اسلامی مزین شده است، لازم و ضروری است، توجه به این امر انکارناپذیر است.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی حوزوی بود که در رأس آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علمای مجاهد حضور داشته اند و تلاش خود را در این مسأله به کار بسته اند.


وی با بیان این‌که تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه های علمیه است، بنابراین تضعیف حوزه های علمیه در حقیقت تضعیف انقلاب است، خاطرنشان کرد: تقویت حوزه های علمیه از طریق حضور جوانان انقلابی، خانواده ها و مردم از اساسی ترین شیوه های تقویت حوزه ها است.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر توجه حوزه های علمیه در فرهنگ سازی کشور، اظهار داشت: حوزه های علمیه نقش بسزایی در این راستا دارند، از این رو توجه به این جایگاه و برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در تحکیم بنیه‌های علمی حوزه‌ها لازم است.


وی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی را از حوزه‌های برتر کش
ور دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه استان از روند پیشرفت مطلوبی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گیری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم‌‌خیز هستیم و انتظار داریم در سال های آتی نیز این پیشرفت تداوم یابد./854/302/ب2

ارسال نظرات