۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۸۸۹
رییس سازمان اوقاف:

برپا داشتن نماز مهمترین درس قیام امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بازدید از حرم مطهر امامزاده هاشم(ع) ، اقامه نماز و برپا داشتن آن را مهمترین درس عاشورا دانست.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بازدید از حرم مطهر امامزاده هاشم(ع) رشت، اقامه نماز و برپا داشتن آن را از مهمترین واجبات و درس های عاشورا دانست.

 

وی متذکرشد: عزادران حسینی بعد از عزاداری آنحضرت باید به برپایی نماز اول وقت توجه داشته باشند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه یادآورشد: امام حسین(ع) هنگام ظهر عاشورا و در اوج جنگ وقتی یکی از یارانش گفت که وقت نماز است در حق او دعا کردند و گفتند خدا تو را رحمت کند که ما را به یاد نماز انداختی و آنگاه در همان میدان جنگ به اقامه نماز پرداخت.

 

محمدی تصریح کرد: در قرآن کریم جایی نیامده که نماز بخوانید بلکه تاکید شده "اقیمو صلاة" یعنی نماز را اقامه کنید و ما همه باید شراط را طوری به وجود آوریم که بتوانیم نماز اول وقت را برپا داریم و با این امر به ویژه خواندن نماز اول وقت، آن را در جامعه اسلامی تبلیغ و ترویج کنیم.

 

وی یادآورشد: ما که خود را پیرو حسینی می دانیم در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) باید در شناخت فلسفه و درس های عاشوراء دقت کنیم و اینگونه نباشد که فقط عزاداری کنیم بلکه ببینیم امام حسین(ع) در اوج جنگ چطور به اقامه نماز پرداختند و چه پیامی برای ما داشتند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه

ارسال نظرات