۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۷۸۸
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان:

همایش رهروان زینبی در امامزادگان شاخص کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: در راستای تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)همایش رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب در آستان مقدس امامزادگان شاخص کرمان برگزار می شود.
رهروان زينبي در يزد

حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: همزمان با روز 12 محرم الحرام ،سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) با حضور بانوان بسیجی و حسینی ،همایش سراسری رهروان زینبی با شعار" لبیک یا زینب" (س) در آستان امامزادگان شاخص کرمان برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا بیان و تصریح کرد: قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه های مهم این همایش است.

 

حجت الاسلام فاطمی از برگزاری سراسری این همایش در آستان اماکن متبرکه شاخص کشور خبر داد و اظهار کرد: این همایش رأس ساعت 15:30 دقیقه امروز 3 آبان ماه در جوارآستان 18 امامزاده شاخص استان کرمان برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این همایش با سخنرانی روحانیان برجسته استانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود و در واقع حضرت زینب(س) در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا و تداوم و روش امام حسین(ع) نقش بسزایی داشت چرا که این بانوی شجاع، با ایمان و پاک باخته در صحرای کربلا، رسالت عظیم حسینی را به اتمام رساند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان یادآور شد: در این همایش ها بانوان شرکت کننده با فرهنگ عاشورایی و سجایای حضرت زینت(س) آشنا می شوند تا در زندگی خود نیز از این بانوی بزرگوار الگو گیرند.

 

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به این که حضرت زینب(س) بر اثر تحمل مصیبت‌ها به ام‌المصائب لقب یافت، صبـر و استقـامت این بانوی نمونه را ستودنی خواند و ابراز کرد: حضرت زینب(س) در پـیام آوری و تبیـین انـدیشـه اصلاحی و نـهضت بیـدارگری؛ عفت و پاکدامنی، صبر و پایداری و پاسداری از فرهنگ اسلامی را به زنان آموخت.

 

وی مأموریت حضرت زینب(س) را از بی سابقه ترین و سخت ترین مأموریت ها در طول تاریخ اسلام عنوان و بیان کرد: دختر مبارز، دانشمند و شجاع حضرت علی(ع) با انجام این وظیفه خطیر، با زبانی گویا و نافذ وقایع و مصائب کربلا را تشریح نموه و رسوایی بزرگی را برای خاندان بنی‌امیه به بار آورد.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه اولین و محوری ترین وظیفه یک زن، تربیت فرزندان صالح است، وظیفه مادران را همچون شغل انبیاء دانست و افزود: زنان باید با الگوگیری از حضرت زینب(س)، گام های مفیدتری را برای رسیدن به کمال و سعادت فرزندان خود بردارند./9709/302/ب3
 

ارسال نظرات