۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۷۷۳۹
استاد حوزه علمیه تبریز:

حادثه عاشورا عامل اعتلای کلمه توحید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معرفت گفت: امام حسین(ع) به قتلگاه کربلا رفت تا با خون خود سبب اعتلای کلمه لااله الاالله شود.
حادثه عاشورا عامل اعتلای کلمه توحید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام معرفت شب گذشته در جمع عزادار حسینی مسجد صاحب الامر تبریز با بیان این‌که بعد از شهادت امام حسین(ع) این زینب بود که مدیریت کاروان کودکان و زنان را بر عهده داشت، گفت: زینب کبری(س) بعد از مصیبت شهادت برادر غم خوار کودکان و زنان کاروان بود.


وی با اشاره به بی طاقتی کودکان و زنان کاروان بعد از مصیبت شهادت سید الشهداء(ع) و اصحابش، تصریح کرد: این زینب کبری بود که بعد از صبر بر مصیبت شهادت برادر، در برابر مصیبت ناله های کودکان و زنان کاروان قرار داشت و با صبر زینبی این وضعیت را مدیریت کرد.


این استاد حوزه با اشاره به افق دید والا و توحیدی زینب کبری(س)، ابراز داشت: اگر این دید والا و توحیدی زینب کبری(س) نبود سخت می توانست مصیبت شهادت برادر را آن هم به وضعیتی سخت تحمل کند، زینب(س) عارف به توحید و خداوند متعال بود.


وی با اشاره به مناجات های حضرت زینب کبری(س) با رسول اسلام(ص) و خداوند متعال در کنار پیکر مطهر امام حسین(ع)، تأکید کرد: این مناجات ها گنجینه معارف است، زینب کبری(س) بدن امام حسین(ع) را به آغوش می کشد و می فرماید که خداوندا این قربانی قلیل را از ما قبول کن.


حجت الاسلام معرفت این سخن حضرت زینب(س) را برگرفته از معرفت والای وی به خداوند متعال و شناخت توحیدی ایشان خواند و خاطرنشان کرد: زینب کبری با بالا گرفتن نگاه خود و با اندیشه والای توحیدی حسین(ع) را قربانی کوچکی در برابر عظمت الهی بیان می کند.


وی ادامه داد: زینب کبری(س) با این معرفت و شناخت توحیدی بود که در مجلس یزید گفت که من در صحنه کربلا جز زیبایی چیزی ندیدم، شهادت حسین(ع) در راه خدا و ریخته شدن امام حسین(ع) در راه خداوند متعال و دین الهی وشهادت در مسیر خداوند را زیبا توصیف می کند.


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) در گودال کربلا خود را به گودی قتلگاه فکند تا کلمه لااله الا الله تعالی پیدا کند، افزود: امام حسین(ع) به شهادت رسید تا کلمه توحید را اعتلاء بخشد و در برابر انحراف دین مبین اسلام جلوگیری کند و از دست اشرار راهی بخشد./854/202/ب3

ارسال نظرات