۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۶۷۴
نماینده بجنورد با اشاره تأیید مشروط برجام از سوی رهبر انقلاب:

دولت بر اجرای تعهدات برجام از سوی 1+5 نظارت دقیق داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رهبری به رییس جمهور و تأیید مشروط برجام، گفت: ما به غرب اعتماد و اطمینان نداریم به همین دلیل باید دولت یازدهم بر اجرای تعهدات برجام از سوی کشورهای 1+5 نظارت دقیق داشته باشد.
موسي الرضا ثروتي- نماينده بجنورد در مجلس شوراي اسلامي

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تأیید مشروط برجام، اظهار کرد: به طور قطع دولت یازدهم شروط نه گانه رهبری را در زمینه برجام اجرایی می کند.

 

وی اضافه کرد: نامه معظم له به رییس جمهور و موارد و شروط مطروحه در آن صرفا یک نامه معمولی نبوده بلکه به مثابه یک دستور اداری است که باید بدون قید و شرط از سوی دولت اجرا شود.

 

ثروتی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برجام نقاط ضعف و ابهام ساختاری متعددی دارد که در صورت فقدان مراقبت های دقیق و لحظه به لحظه می تواند خسارات بزرگی برای حال و آینده کشور به همراه داشته باشد، افزود: مراقبت های دولت در این زمینه می بایست مستمر، دقیق و روزآمد باشد.

 

وی با اشاره به روند تصویب و تأیید برجام، ادامه داد: واقعیت آن است که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برجام را تصویب نکردند و پس از آن رهبر معظم انقلاب نیز مصوبات شورای عالی امنیت ملی در این زمینه را با شروطی تأیید کردند.

 

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت با تأیید مشروط رهبری اکنون برجام در مسیر اجرا قرار گرفته و مقرر شده تا دو طرف ایران و کشورهای گروه 1+5 به تعهدات خود پایبند باشند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم اخذ تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل در قبال انجام تعهدات ایران و لغو تمامی تحریم ها از جمله اعلام کتبی رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها، تصریح کرد: بر اساس متن برجام اگر طرف مقابل به انجام تعهدات ذکر شده در آن متعهد نباشد ایران نیز می تواند توافق را نقض کرده و اجرای آن را متوقف کند.

 

ثروتی ادامه داد: ما به غرب اعتماد و اطمینان نداریم به همین دلیل باید دولت تدبیر و امید بر اجرای تعهدات برجام از سوی کشورهای 1+5 نظارت دقیق داشته باشد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به این که ایران برای اجرایی کردن تعهدات خود در برجام دو ماه دیگر مهلت دارد، اضافه کرد: طرف مقابل هم باید به تعهدات خود در برجام به طور کامل پایبند باشد چرا که در غیر این صورت برجام را نقض کرده و ایران نیز حق دارد از انجام تعهدات خود سرباز زند./9314/ت302/ج

 

ارسال نظرات