۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۵۱۳
استاد حوزه علمیه:

ولایت‌مداری مهم‌ترین درس مکتب حضرت عباس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقازاده گفت: حضرت عباس(ع)، امام شناس و امام محور بود و لحظه ای از تبعیت و پیروی از امام زمان خود دریغ نکرد.
حضرت عباس(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجف آقازاده، رییس کل اسبق دادگستری آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران هیأت راهیان عاشورای تبریز، اظهار داشت: سبک زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت بایستی مورد توجه جامعه قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که پیاده شدن سبک زندگی دینی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی می شود، تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌هایی که امروز در دادگستری ها واقع می‌شود، نشأت گرفته از بی‌توجهی نسبت به سیره و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

حجت الاسلام آقازاده با تأکید بر این‌که نهضت عاشورای حسینی بایستی به صورت کامل مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد، افزود: در واقعه عاشورا با شخصیت بسیار متعالی و الهی مواجه می شویم که تا آخرین لحظه از امام و ولی خود جدا نشد، حضرت عباس(ع) درس وفاداری، ایثار، غیرت، تعصب و تقوا به امت اسلامی آموخته است.

 

وی با بیان این‌که مفاهیم مکتب حضرت عباس مورد پسند پیروان تمامی ادیان و مذاهب است، افزود: امروز جامعه اسلامی نیازمند آموختن از مکتب حضرت قمر منیر بنی هاشم است، چراکه آن حضرت نشان داد که ایثار در مسیر ولایت‌مداری اجر و قیمت ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انسان ها تنها با نیروی تقوا ، روح پاک خود را از موانع رسیدن به کمال دور کند، خاطرنشان کرد: فضیلت های اخلاقی زینت نور الهی و ملکوتی را در وجود همگان متجلی می کند و انسان را هر چه بیشتر به عبودیت نزدیک  می کند.

 

حجت الاسلام آقازاده ادامه داد: کمالات و ابعاد وجودی حضرت عباس(ع) ناشی از برخورداری از ارزش های والای انسانی و دوری از گناه است، ابعاد وجودی آن حضرت در فداکاری و ایثار، شجاعت و دلاوری، رشادت جسمی و روحی، ‌تقوای الهی و جوانمردی خلاصه می شود.

 

رییس کل اسبق دادگستری آذربایجان‌شرقی در ادامه خواستار توجه به درس‌ها و عبرت های نهضت حسینی شد و گفت: حضرت عباس(ع)، امام شناس و امام محور بود و لحظه ای از تبعیت و پیروی از امام زمان خود دریغ نکرد.

 

حجت الاسلام آقازاده با بیان این‌که از مکتب حضرت عباس باید ولایت‌مداری و تبعیت از امام را آموخت، خاطرنشان کرد: پیروی از امام و رهبری، ولایتمداری و بصیرت از درس های بزرگی است که حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه عاشورا به ما نشان می دهد./935/202/ب1

ارسال نظرات