۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۴۷۷
استاد حوزه علمیه بجنورد:

عاشورا مرز جبهه حق و باطل را برای خواص و عوام نمایان کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بجنورد گفت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا، مرز بین جبهه حق و باطل را برای خواص و عوام نمایان کرد.
حجت الاسلام دانشمند - استاد حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام صادق دانشمند، استاد حوزه علمیه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت عاشورا و سالگرد شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: حرکت و قیام امام حسین(ع) این پیام را به همه مردم در طول تاریخ داد که درد دین داشتن و دفاع از آن وظیفه همه افراد است.

 

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا در دوره ای که عوام فریبی حکومت اموی مردم را گمراه کرده بود سره از ناسره تشخیص داده شود همان گونه که نشان داده شد فردی چون شمر که در جنگ صفین جانباز شده بود چه میزان خونخوار و ظالم است.

 

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: در دوره ای که دشمنان و جبهه باطل تمام سعی خود را برای نابودی حق می کردند، واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا، مرز بین جبهه حق و باطل را برای خواص و عوام نمایان کرد و این جبهه در طول تاریخ وجود داشته و تا قیام حضرت مهدی(عج) نیز باقی خواهد ماند.

 

وی اضافه کرد: زمانی که دشمنان برای نابودی حق کمر بسته اند دیگر با بیانیه دادن و سخنرانی نمی توان آنها را از قصد نابودی جبهه حق بازداشت به همین دلیل باید وارد میدان شده و با دشمنان جنگید اگر چه پایان این جنگ شهادت باشد.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) سخنرانی ها و روشن گری های زیادی را با هدف آگاهی بخشی و نجات دشمن از گمراهی انجام داد اما به دلیل آنکه انحراف و گمراهی به نهایت خود رسیده بود این سخنان در دشمنان اثر نکرد و افرادی که در واقعه غدیر حضور داشته و دست امام علی(ع) را در دستان رسول اسلام و در بالا دیدند در روز عاشورا سر فرزند و نوه حضرت محمد(ع) را بر روی نیزه به بالا بردند.

 

حجت الاسلام دانشمند در ادامه با بیان اینکه هدف حرکت و قیام امام حسین(ع) حفظ دین مبین اسلام بود که به دلیل اقدامات معاویه و یزید زیر سؤال رفته بود، اضافه کرد: امام سوم شیعیان در همان ابتدای حرکت، هدف خود را اصلاح امت اسلام و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد که این اهداف امروز نیز می بایست در جامعه اسلامی پیاده شوند.

 

وی با بیان اینکه ولایت پذیری و حرکت در مسیر ولایت یکی از مهم ترین درس ها و اهداف واقعه عاشورا است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در برابر خواسته یزید که خواستار بیعت شده بود با اشاره به فرموده رسول گرامی اسلام فرمود: خلافت آل سفیان بر مسلمانان حرام است و این گونه سر خود را در راه اسلام داد اما تن به ذلت نداد.

 

حجت الاسلام دانشمند اظهار کرد: همچنین امام حسین(ع) این پیام را به آیندگان رساند که نماز از بزرگ ترین معروفات در اسلام است به همین دلیل نیز تا آخرین لحظه عمر در پی ارشاد و دعوت مردم به معروفات بود به گونه ای که در ظهر روز عاشورا و در برابر آماج تیرهای دشمنان نیز بر اقامه نماز جماعت در بیرون خیمه ها تأکید کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز می بایست پیام ها و درس های عاشورا در جامعه ما اجرایی شوند، تصریح کرد: در دوره فعلی نیز دشمنان و شیطان های بزرگ از جبهه حق دست بردار نیستند و با استفاده از روش های مختلف تلاش می کنند به اذهان و خانه های مردم به ویژه نسل جوان ما نفوذ کرده و از این طریق ارزش های اسلامی و معروفات را کمرنگ کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر لزوم مقاومت و ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان، افزود: همه ما می بایست برای تحقق یک هدف که آماده سازی قیام مهدوی و استقرار حکومت عدل جهانی است تلاش کنیم که در این زمینه زنده نگاه داشتن اهداف قیام امام حسین(ع) و حرکت در مسیر شهدای کربلا یک اصل بی بدیل محسوب می شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات