۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۷۴۲۶
استاد حوزه علمیه قم:

محرم ماه تفکر و بصیرت‌افزایی است / کربلا پیامد همراهی نکردن خواص بی‌بصیرت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مقدم، محرم را ماه تفکر و بصیرت‌افزایی خواند و گفت: همان گونه که معاویه با شعارهای فریبنده و وعده‌‌های پوچ، خواص را فریب داد، توافق را تحمیل کرده و به آن عمل نکرد و امام حسن(ع) و در نهایت امام حسین(ع) را به شهادت رساند، امروز نیز آمریکا قصد دارد در کشور دو دستگی ایجاد کرده و در نهایت راه نفوذی برای ضربه به نظام اسلامی پیدا کند.
پرديسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقدم، استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب عاشورا که در مسجد امام صادق(ع) پردیسان برگزار شد، به عبرت‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: کربلا بیشتر از گریه برای عبرت گرفتن است؛ زیرا کسانی امام حسین(ع) را به مسلخ کربلا فرستادند که امام شناس نبودند.

 

وی گریه را مؤثر اما ناکافی دانست و ابراز داشت: قبیله بنی اسد که محب اهل بیت(ع) بودند، نظاره‌گر کربلا بوده و فقط برای حضرت گریه می‌کردند، این در حالی است که برخی از دشمنان نیز با مشاهده فجایع کربلا گریه کردند، بنابراین یاری کردن اهل بیت(ع) و پیروی از ایشان ملاک است.

 

محرم ماه تفکر و بصیرت‌افزایی است

استاد حوزه علمیه قم، محرم را ماه تفکر و بصیرت‌افزایی خواند و تأکید کرد: انسان باید تاریخ کربلا را نصب العین خودش قرار دهد و با یزیدیان زمان خودش تطبیق دهد و بسنجد که در کدام جبهه قرار دارد.

 

وی به بصیرت و امام شناسی حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت:‌ در زیارت قمر بنی هاشم(ع) این گونه آمده است «سلام بر کسی که بصیرتش نافذ بود»، در حالی که بسیاری از خواص آن زمان، امام را یاری نکردند.

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به دو گروه امام ستیز و امام گریز یادآور شد: امام ستیزان کسانی بودند که شکم آنها از حرام پر شده بود و در کربلا، مقابل امام حسین(ع) با شمشیر و نیزه ایستادند و امام گریزان افراد دنیا طلب و ریاکاری که به ظاهر دوست امام بودند، اما در سختی‌ و مشکلات در مدینه و مکه ماندند و دعوت ایشان را لبیک نگفتند.

 

کربلا پیامد همراهی نکردن خواص بی‌بصیرت است

وی به خواص بی‌بصیرت اشاره کرد و افزود: افرادی همچون عبدالله بن زبیر، عبدالله جعفر، محمد بن حنفیه، جابر و افراد دیگری که در تاریخ متهم هستند و با حمایت نکردن، راه را برای جسارت دشمن به اهل بیت(ع) هموار کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم، صلح امام حسن(ع) را پیامد عدم همراهی خواص بی‌بصیرت خواند و تأکید کرد: وقتی خواص دنیاطلب امام حسن(ع) را تنها گذاشتند، معاویه با وعده‌های فریبنده، ظاهرسازی، تطمیع و تزویر، مردم را به رفاه و آسایش وعده داد.

 

وی افزود: معاویه با رومیان و دشمنان اسلام هم‌پیمان شده بود که اثری از اسلام باقی نگذارد، بنابراین حقایق اسلام و احکام شرع را تحریف کرد و برای نابودی اسلام، اصل ولایت را نشانه گرفت.

 

حجت الاسلام مقدم یادآور شد: امام حسن(ع) بر اساس مصلحت اسلام و مسلمانان، مجبور به توافق با دشمن مکار شد و مردم بعد از توافق تحمیلی دیدند که معاویه امام حسن(ع) را به شهادت رساند، بر منبر پیامبر(ص) تکیه زد و توافق با امام(ع) را زیر پا نهاد و گفت «من با شما به دلیل نماز، روزه و حج نجنگیدم، بلکه تمام تلاشم برای رسیدن به حکومت بود».

 

آمریکا با وعده‌های پوچ و فریبنده، معاویه زمان است

وی آمریکا را معاویه زمان خواند و تصریح کرد: در این دوران نیز برخی از خواص، نخبگان یا مسؤولان با بهانه‌ها و توجیه‌های مختلف با ولایت همراهی نمی‌کنند و هشدارهای رهبری را جدی نمی‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند که من به مذاکرات خوشبین نیستم، مراقب نفوذ دشمن باشید، اما خواص دوران ما بر مذاکره و توافق با دشمن تأکید داشتند و امروز با تحمیل توافق به دنبال جام زهر و کربلای دیگری هستند.

 

برخی جریان کربلا را نیز مصادره به مطلوب می‌کنند

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای حفظ اسلام، زیر سم ستوران رفت و شعار «هیهات من الذله» سر داد، اما امروز جریان کربلا به مذاکره با دشمن تحلیل می‌شود و برخی برای تحمیل توافق و سازش با دشمن، حاضرند تاریخ کربلا را نیز تحریف کنند.

 

حجت الاسلام مقدم گفت: همان گونه که معاویه با شعارهای فریبنده و وعده‌‌های پوچ، خواص را فریب داد، توافق را تحمیل کرده و به آن عمل نکرد و امام حسن(ع) و در نهایت امام حسین(ع) را به شهادت رساند، امروز نیز آمریکا قصد دارد در کشور دو دستگی ایجاد کرده و در نهایت راه نفوذی برای ضربه به نظام اسلامی پیدا کند، چنان که از گفتن این حقیقت نیز ابایی ندارند./908/پ202/س

ارسال نظرات