۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۲۹۷
همزمان با شب تاسوعای حسینی؛

آیین تقدیر از پیرغلامان اباعبدالله روستای حسنارود اردهال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب تاسوعای حسینی از پیرغلامان و خادمان اباعبدالله(ع) هیأت محبان ابوالفضل(ع) روستای حسنارود اردهال با حضور عضو شورای شهر و شهردار کاشان تقدیر شد.
آيين تقدير از پيرغلامان اباعبدالله روستاي حسنارود اردهال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان پنج شنبه شب در جمع عزاداران هیأت محبان ابوالفضل(ع) روستای حسنارود در جوار مضجع ابواسحاق و اسماعیل ابن جعفر صادق(ع)، با اشاره به این که عاشورا درس ایثار، فداکاری و ولایت پذیری به همراه دارد، گفت: حضرت عباس در تبعیت از ولی خود کوچک‌ترین کوتاهی مرتکب نشد و نمونه بارز یک یاور بصیر و وفادار برای برادر خود بود.

 

وی افزود: بی شک عاشورا از عظیم ترین وقایعی است که در تاریخ بشری موجی عظیم پدید آورد و مسلمان و غیر مسلمان را ارزش های متعالی و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت.

 

هاشمی طاهری با تأکید بر این که قیام امام حسین(ع) انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسان و نفی سلطه ستم را در انسان ها ایجاد کرد، گفت: این واقعه عظیم پایه های حکومت طاغوت را لرزاند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان با بیان این که نهضت سیدالشهداء(ع) قضیه ای شخصی نیست، بلکه جریانی تاریخی است که سنت الهی محسوب می شود و مطمئنا دارای پیام است، گفت: یکی از مهمترین پیام های عاشورا تفکیک شفاف بین مدیریت دینی و الهی با حکومت خلافتی، سلطنتی و موروثی بود.

 

وی یکی دیگر از پیام های عاشورا را تبیین نقش رهبری در حفاظت و صیانت از دین و مکتب دانست و گفت: واقعه عاشورا اثبات کرد که اگر دین با خطر مواجه شود ، رهبر جامعه با تمام هستی خود به میدان آمده و از خاموش شدن خورشید فروزان دین جلوگیری خواهد کرد.

 

هاشمی طاهری، شناخت خواص غیر متعهد و بی بصیرت را نیز از دیگر پیام های واقعه کربلا دانست و گفت: امام حسین(ع) برای حفظ ارزش ها و هدایت ها از مکه و حرم امن الهی خارج شد تا قداست حرم الهی حفظ شود.

 

وی با اشاره به این که استکبار جهانی با تمام قوا بر علیه اسلام و قرآن تبلیغ می کند، گفت:آل سعود به عنوان خائن الحریمن است و در فاجعه منا نیز نقش قاتل الزوار را بازی کرد و 7 هزار و 600 نفر از حجاج را به کشتن داد.

 

به گفته وی که از شاهدان حادثه منا است، حجاج از تشنگی، بی تدبیری و بی کفایتی دولت سعودی جان خود را از دست دادند و متأسفانه مسؤولان سعودی کوچک‌ترین عذرخواهی از خانواده های جانباختگان نکردند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به برخورد نامناسب مأموران سعودی با حجاج در قبرستان بقیع، گفت: نهایت غربت و مظلومیت در قبرستان بقیع نمایان است./1307/203/ب2

ارسال نظرات