۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۲۹۲
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

راه‌های حفظ دین در دوره آخرالزمان/ استفاده از فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) فضای مجازی را بستر مناسبی برای معرفی دین دانست و گفت: جوانان از فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) استفاده و از پخش شبهه‌های اعتقادی در این فضا خودداری کنند.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص)، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، به بیان سیره زندگی حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) درباره ایشان فرموده است که عمویم عباس در قیامت مقامی دارد که تمام شهیدان به مقام ایشان غبطه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: در آخرت یک ورودی اختصاصی برای شهیدان به بهشت وجود دارد و آنها دارای مقام شفاعت هستند، اما بازهم شهیدان به مقام والای حضرت عباس(ع) غبطه می‌خورند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: حضرت عباس(ع) زمانی که در برابر سپاه عمر ابن سعد قرار گرفت چنین رجزی خواند که «واللّه إِن قَطَعْتُمُوا یَمِینی، إِنِّی اُحامی ابداً عَن دینی» به خدا سوگند! اگر دست راستم را قطع کنید، بازهم از دینم حمایت می‌کنم.

 

وی در ادامه سخنانش به راهکارهای حفظ دین در دوره آخر الزمان اشاره کرد و گفت: در این زمان دین‌دار بودن بسیار سخت است؛ در روایات آمده است که زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند مردم می‌گویند که ایشان دین و قرآن و احکام جدیدی را آورده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه  به ویژگی­های دین اسلام پرداخت و گفت: طبق آیات قرآن اسلام این شاخصه‌ها را دارد که مسائل و احکام آن فطری؛ محکم و استوار؛ جامع و کامل است؛ اجبار و اکراهی برای پذیرفتن این دین وجود ندارد و اجرای دستورهای دینی سبب سختی برای مردم نمی­شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: هر دستوری که در اسلام وجود دارد بر اساس حکمت و مصلحت انسان‌ها وضع شده است؛ اما برخی‌ها دین را مسأله حاشیه‌ای می‌دانند و آموزه­های دینی در زندگی روزمره آن‌ها جایی ندارد.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هر مسأله­ای که سبب سست شدن عقاید دینی می­شود باید از آن پرهیز شود، گفت: بدحجابی، تابع مد بودن و پوشیدن لباس‌های نامناسب و رابطه حرام منشأ آسیب‌های دینی است؛ بنابراین مناسب است که از این مسائل جوانان پرهیز کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه  مهم‌ترین پیام رجز حضرت عباس(ع) را حمایت از دین دانست و گفت: هر فردی برای حمایت از دین سه وظیفه اصلی دارد که دین را بشناسد، به دستورها و احکام آن عمل کند و در حفظ آن تلاش کند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) اظهار داشت: برای شناختن دین مناسب است جوانان کتاب‌های اعتقادی و احکام را مطالعه کنند و به دستورهای اسلامی همچون اقامه نماز، پرداخت خمس و زکات عمل کنند و برای افزایش باورها و اعتقادات دینی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: برخی‌ها از فضای مجازی و نرم‌افزارهای موبایلی برای شبهه افکنی در دین استفاده می‌کنند در حالی که بسیاری از این شبهه‌ها قدیمی است و در این زمان در فضای مجازی برای تخریب عقاید مردم منتشر می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مناسب است که جوانان این شبهه‌ها را با مبلغان مطرح کنند و با دریافت پاسخ این مسائل، باورهای اسلامی خویش را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی فضای مجازی را بستر مناسبی برای معرفی دین بیان کرد و گفت: جوانان از فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) استفاده و از ترویج شبهه‌های اعتقادی در این فضای خودداری کنند./998/پ202/ی

ارسال نظرات