۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۱۹۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا:

افراط و تفریط در امور مذهبی به صلاح جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با تأکید بر لزوم بیان ابعاد و زوایای مختلف واقعه عاشورا، گفت: افراط و تفریط در امور مذهبی به صلاح جامعه نیست، درباره مسأله عاشورا نیز نباید تنها به عزاداری اکتفا کنیم، بلکه باید با تبیین و تصریح علل وقوع این حادثه جامعه و نسل جوان را هوشیار کرد.
حجت الاسلام ابراهيمي  رييس اداره اوقاف شهرضا
حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: از دوران کودکی امام حسین(ع) هر جا سخنی از آینده ایشان به میان می آمده است و حتی به هر بهانه ای، پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، با چشمانی گریان از این وقعایع سخنی گفته و به نوعی خطر آن را به جامعه گوشزد می‌کرده اند.
 
وی در ادامه افزود: مصیبت واقعه عاشورا به قدری بزرگ است که طبق نقل های موثق و شهادت منابع تاریخی، حضرت جبرائیل(ع) با ذکر مصیبت عاشورا برای انبیای پیشین، نظیر نوح و ذکریا، روضه آن حضرت را نقل کرده است.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با تأکید بر لزوم بیان ابعاد و زوایای مختلف واقعه عاشورا گفت: افراط و تفریط در امور مذهبی به صلاح جامعه نیست، درباره مسأله عاشورا نیز نباید تنها به عزاداری اکتفا کنیم، بلکه باید با تبیین و تصریح علل وقوع این حادثه جامعه و نسل جوان را هوشیار کرد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: باید همه سخنان معصومین(ع) و همه نظرات آن ها در حوزه های مختلف طرح شود و از تأکید بر یک جنبه خاص پرهیز شود، تأکید بر یک جنبه زندگی معصومین(ع) یا تنها بخشی از سخنان آن ها توازن دینی جامعه را بر هم می زند.
 
وی با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: نباید عزاداری حضرت اباعبدالله(ص) تحت‌الشعاع قرار بگیرد، بلکه بایستی مراسم‌های گسترده مذهبی همچون حرکت دسته‌جات عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا و شهادت حضرت زهرا(س) پشمگیر تر و باشکوه تر باشد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا تشریح فلسفه قیام عاشورا را مهم‌ترین اقدام فرهنگی و نیاز جامعه برشمرد و تأکید کرد: اگر این مسأله هر روز هم بیان شود، سودمند است و منافع زیادی به دنبال دارد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با اشاره وقایع جاری منطقه خاورمیانه تصریح کرد: وقوع حوادثی نظیر آنچه در یمن، عربستان و بحرین شاهد آن هستیم، به دلیل غفلت مسلمانان این کشورها از سخنان امام حسین(ع) بوده که مهم‌ترین آن، عدم سکوت در برابر حاکم فاجر است.
 
وی در پایان با اشاره به بخش هایی از سخنان امام خمینی(ره) درباره ارزش و اهمیت ماه های محرم و صفر گفت: این دو ماه از ارزشمندترین ماه‌های اسلام هستند که در آن ها وقایع و حوادث تأثیر گذاری در سرنوشت اسلام و مسلمانان رخ داده است./868/302/ب2
ارسال نظرات