۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۱۳۶
استاد حوزه علمیه:

عده ای در قالب نواندیشی دینی به دین خیانت می کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: هنگامی که مخالف دین، نمی تواند مستقیما به دین هجمه کند، به نفاق روی می آورد تا به تخریب شخصیت انبیا و اولیای الهی بپردازد.
نخاولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی راه حق، شب گذشته در مراسم دهه اول محرم در مسجد و مجتمع فرهنگی المنتظر(عج) گفت: غربی ها دین را یک موضوع ساخته دست بشر و غیر فطری می دانند. آنها در سر منشأ نیاز به دین، نظریه پردازی کردند و علت روی آوردن مردم به دین را جهل دانستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در علوم انسانی، ردپای شیطان واضح است و در هر قسمت که توانسته مباحث طرح شده درباره وحی و مسائل الهی دین را از علوم حذف کرده است. چطور 124 هزار پیامبر در این جهان زندگی کرده و تاریخ ساز بوده اند و تعدادی ازآن ها اولوالعظم بوده اند و بر تمام جن و انس حکومت داشتند، اما فقط به تعداد 3 نفر از ایشان نامی درتاریخ برده شده است.

 

وی در ادامه گفت: هنگامی که مخالف دین، نمی تواند مستقیما به دین هجمه کند، به نفاق رو می آورد تا به تخریب شخصیت انبیا و اولیای الهی بپردازد. خطر وجود منافق در جوامع از کافر حربی خطرناک تر است. در بعضی مواقع، منافق با لباس دین به تخریب و تحریف چهره پیامبران و اولیای الهی می پردازد و گفته هایی که خود می پسندد و شایسته خود اوست به ایشان نسبت می دهد.

 

حجت الاسلام نخاولی در ادامه به علل دین گریزی پرداخت و تأکید کرد: علل دین گریزی، به دو علل درون دینی و علل برون دینی تقسیم خواهد شد. دین به عنوان عامل حق گریز و دوری از آن معنا ندارد. هیچ فطرت و انسانی نیست که از دین بدش بیاید.

 

وی افزود: دین کاملا منطبق بر فطرت است، دین تحمیل کننده مطالب زائد به ما نیست بلکه نسخه انسانیت ماست. خداوند متعال 2 قرآن یکی در درون شما دیگری در بیرون قرار داده است. اگر ما تمام آیات قرآن را درست أخذ کنیم سبب رشد و تکامل ما خواهد شد.

 

این محقق و پژوهشگر علوم قرآنی در ادامه گفت: دین ملازم با فطرت ماست و اگر روند تکامل در دین طی بشود انسان کامل یه موحد تبدیل خواهد شد که مصداق آن پیامبر اکرم و أئمه معصومین(ع) است. علی رغم اینکه همه دشمنان هماهنگ برای نابودی دین برنامه ریزی کردند اما خدا نتیجه دیگری را محقق ساخت.

 

وی در ادامه به بررسی علل برون دینی دین گریزی پرداخت و خاطرنشان کرد: دین گریزی، علل درون دینی ندارد. زیرا دین حق و جمال مطلق و منطبق بر فطرت است، پس خود دین عامل دین گریزی نیست. علل برون دینی به دو گروه تقسیم می شوند؛ یک عده مقابل دین و دشمن دین و دیگری منتسبین به دین هستند.

 

مدیر موسسه راه حق افزود: این عده که در قالب لباس دین، خود را نواندیش دینی مطرح می کنند و با نظریه پردازی های علمی به تخریب چهره دین می پزدازند، منافق و خائن به دین هستند.

 

این کارشناس دینی در پایان اظهار کرد: بعضی که هنوز استحکام و پختگی لازم را در فهم دین ندارند، به پشتوانه مطالعات تطبیقی  و آگاهی یافتن نسبت به سایر ادیان، دچار انحراف می شوند. ابتدا انسان باید اسلام شناس مستحکمی در دین خود باشد تا بتواند گفته های ناصواب از صواب را تشخیص دهد./930/202/ب1

ارسال نظرات