۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۱۲۰
مدیر حوزه علمیه استان قم:

رشد و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران سبب احیای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرخ فال با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه خواهران در کشور، گفت: رشد و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران سبب احیای جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام فرخ فال

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم، در حاشیه اجلاس جامعه مدرسین و علمای بلاد در ساری، افزود: اصل موضوع حوزه‌‌های علمیه خواهران موضوعی مسجل و ضروری است و به تربیت جوامع اسلامی و در پی آن به احیای خانواده‌های جامعه اسلامی کمک می‌کند.

 

وی اظهار کرد: بخش عظیمی از احیای خانواده‌های امت اسلامی با رشد و تعالی و ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می‌گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه در دهه اخیر و با اهتمام شورای عالی و مدیریت عالی حوزه‌های علمیه خواهران، کار برنامه‌ریزی کلان و مدیریت صحیح در احیای امر تربیت در خانواده‌های امت اسلامی و میهن اسلامی با ارتقای مدارس علمیه خواهران رقم خورد.

 

حجت‌الاسلام فرخ‌فال با بیان این‌که وجود 70 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران نشان‌دهنده ظرفیت عظیم و پتانسیل بسیار قوی و شایسته این نهاد دینی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان اجرایی کشور باید از این ظرفیت عظیم و تربیت‌یافتگان مکتب امام صادق(ع) در راستای احیای معارف اسلامی کمال استفاده و بهره‌برداری را ببرند.

 

وی افزود: این ظرفیت عظیم می‌تواند محیط زندگی مردم و بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان را به آرامش اسلامی و سکینه‌ای که قرآن کریم به آن سفارش می‌کند، برساند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: از مسؤولان اجرایی کشور به صورت جدی خواهانیم که از ظرفیت عظیم تربیت‌یافتگان حوزه‌های علمیه در جای جای میهن اسلامی به نحو شایسته برای تربیت جوانان و نوجوانان برومند کشور استفاده کنند.

 

وی تحصیل 60 هزار خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: با توجه به چالش‌هایی که در فضاهای عمومی وجود دارد و با سمومی که دشمنان در فضاهای سایبری و مجازی منتشر می‌کنند و نقشه‌هایی که برای مسموم‌کردن فضای کشور دارند، امیدواریم حوزه‌های علمیه خواهران با اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی نویددهنده حضور خواهران در فضای تعلیم و تربیت کشور و مقابله با دشمنان در آینده‌ای نزدیک باشد./998/د102/ی

 

منبع: مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران

ارسال نظرات