۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۰۵۳
استاد حوزه علمیه:

اسلام بر خلاف سایر ادیان با علم همحوانی دارد

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم قرآنی با طرح این سوال که نسبت علم و دین چیست، گفت: رابطه علم با تک تک ادیان یکسان نیست، یهودیت و مسیحیت با علم منافات دارد اما اسلام همخوانی کامل با علم دارد.
حجت الاسلام نخاولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی راه حق، شب گذشته در پنجمین شب از مراسم دهه اول محرم در مسجد و مجتمع فرهنگی المنتظر(عج) گفت: اعمال ظاهری ما دارای محدودیت اند و آنچه که اعمال انسان را ارزش گذاری می کند خود عمل نیست، بلکه فهم و نیت عمل است که ارزشمند است.

 

وی اضافه کرد: در دنیای حال حاضر بر حسب مادیات، تفاوت هایی وجود دارد. استعدادها بین افراد متفاوت است. در بهشت بعضی از بهشتیان نوری را مشاهده می کنند و متوجه نمی شوند آن کیست؟!آن نیز مومنی است که به خاطر اختلاف درجات و رتبه در بهشت ساکن شده است.

 

حجت الاسلام نخاولی ابراز کرد: این تفاوت ها به میزان فهم افراد است؛ به اندازه فهم، فرد ارتقا پیدا می کند. به همین خاطر خداوند دستور به کسب فهم و معرفت داده است. در صدر اسلام مسلمانان برای تزکیه و معرفت، خدمت پیامبر اکرم(ص) شرفیاب می شدند. خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود: کسی که برای کسب معرفت خدمت تو می آید؛ تو سلام من را به آن ها برسان و این سلام باعظمت از سوی خداوند منّان به مومنان ابلاغ می شد. پس اگر هیچ شهوتی و شبهه ای و هجمه ای به دین نبود،باز هم کسب معرفت الزامی است.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی پژوهشی راه حق یاد آور شد: تاریخ،علم مفیدی است، در عین این که در بسیاری از موارد خیانت هایی هم دارد. با این که انبیاء تاریخ ساز بودند؛اما در تاریخ انبیاء به طور کامل سانسور شده و از بین 124000 پیامبری که در طول تاریخ و در تمدن های مختلف زندگی کرده اند تنها نام 3 نفر از انبیاء در تاریخ ذکر شده است.

 

وی تاکید کرد: در تاریخ حتی از انسان های یاغی تا ضد دینی ذکر شده است اما پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیاء، در هر زمانی که دست بشر مستکبر در میان بوده است،مورد خدشه و تخریب چهره قرار گرفته است. کتاب سلمان رشدی دارای دو محور است یکی درباره جریان دخالت شیطان در وحی و دیگری درباره ازدواج های پیامبر اکرم(ص) است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: سلمان رشدی ملعون می گوید من هرچه در این کتاب به چاپ رسانده ام دارای مدارک و منابع مستند است. آری درست می گوید اما از چه منابع مستندی؟! از روایت و احادیث جعلی توسط کسانی که در قبل از اسلام، یهودی بودند و با روی کار آمدن غاصبان منصب خلافت نظیر معاویه ، در تاریخ منتشر شد.

 

وی تصریح کرد: کعب الاحبار که یکی از این جاعلان یهودی بوده است. وی در زمان خلیفه دوم ،خطیب نماز جمعه شد و هرچه مطالب سخیف و بی اساس که در تورات بود وارد دین اسلام کرد و به پیامبر اکرم و نزدیکان ایشان نسبت داد.دست های کثیفی که در عالم اسلام وارد شده بود و این خیانت ها و ضربه ها را به اسلام وارد ساخت.

 

این کارشناس دینی اضافه کرد: عنوان «علم و دین» یک عنوان خیانت آمیز است. به چه علت در غرب،دین از متن زندگی کنار گذاشته شد؟ در آن دوران کلیسا ها متونی بین مسیحیان پخش می کردند که هر کسی با این متون به اصطلاح مقدس مخالفتی می کرد و یا نظری دیگری نسبت به آن داشت،مورد عقوبت و مجازات سختی قرار می گرفت.

 

وی افزود: چطور دشمنان، آندلس را مسیحی کرده اند؟ با شکنجه های وحشتناک مردم مسلمان را زجرکش کردند، اسناد و نقاشی های آن در موزه های اروپا وجود دارد.مسیحیت بعد رنسانس،گفته هایش و نظرات اش قابل توجیه عقلی و علمی نبود.

 

حجت الاسلام نخاولی با طرح این سوال که نسبت علم و دین چیست، اظهار کرد: علم را با کدام  دین باید سنجید؟ آیا رابطه علم با تک تک ادیان یکسان است. یهودیت و مسیحیت با علم منافات دارد اما این نسبت در مورد اسلام برقرار نیست و اسلام همخوانی کامل با علم دارد. علت حذف این دو دین تحریف شده از متن زندگی مردم به خاطر همین منافات با علم است.

 

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: حتی علم نیز در دامن دین متولد شده است. این تفکراتی نادرستی که به اسم علم تجربی بیان شده است، محصول تفکر بدون خدا است که برپایه توهم و خیال است. خدا انسان را برای یک رسالت عظیم آفرید تا خلیفه خود در زمین باشد و درآخر به بی نهایت برگردد./930/202/ب1

ارسال نظرات