۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۰۱۲
ویژه تاسوعای حسینی؛

مراسم «در سایه سار وفا» در حرم رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه عزاداری «در سایه سار وفا» ویژه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
عزاداري حسيني

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه تاسوعای حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم سوگواری و عزاداری شب تاسوعای حسینی با عنوان «در سایه سار وفا» پنج شنبه شب سی ام مهرماه در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

وی افزود: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله از سوی امیر عارف در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد ادامه پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام حسینی قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و ذکر مصیبت از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) چون سید ناصر کهربایی، علی خوش چهره، جعفر ملائکه و کاظم غلامشاهی، عزاداری و سینه زنی را از دیگر برنامه‌های این شب بیان کرد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: عزاداری روز تاسوعای حسینی مصادف با جمعه یکم آبان ماه پس از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان آغاز و با قرائت دعای ندبه از سوی علی خوش چهره و مرثیه سرایی کاظم ذوقیان وجواد مشکی باف از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) تا قبل اذان ظهر به پایان می رسد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که مراسم عزاداری تاسوعای حسینی پس از اقامه نماز جمعه ادامه پیدا می کند، عنوان کرد: این مراسم از ساعت15:40 تا قبل از اذان مغرب در رواق امام خینی(ره) برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت امین الله از سوی امیر عارف، قرائت زیارت حضرت ابالفضل(ع) از سوی محمد عطاپور و سخنرانی حجت اسلام صداقت زاده از جمله برنامه های عصر تاسوعا است./1308/303/ب2

ارسال نظرات