۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۸۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و معرفت مهم‌ترین رکن عزاداری حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اهداف قیام حسینی دانست و گفت: مبلغان، هیأت های مذهبی و مداحان باید همه تلاش خود را در جهت تبیین صحیح قیام امام حسین(ع) صرف کنند.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام محمد جوادی، استادحوزه علمیه مازندران صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در محمودآباد، اقامه امر به معروف و نهی از منکر را رکن اصلی نهضت عاشورا دانست و گفت: نفی حکومت یزید و یزیدیان، ایستادگی در قابل منکر ظالمان دوران برای نجات دین خدا و اصلاح جامعه منحرف، اصل قیام، ایثار و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش بود.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد تصریح کرد: دفاع از ولایت، مظلوم و حق‌طلبی در همه بلاد به‌ویژه سرزمین‌های اسلامی، رسالت مبلغان فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

 

حجت الاسلام جوادی با بیان این که ملجأ و پناهگاه همه ما ائمه معصومین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات دنیا، پیوند و نزدیکی به آداب و دستورات اسلام است، رسوخ بسیاری بدعت‌ها و آهنگ و موسیقی پاپ به عزاداری و برنامه‌های فرهنگی در تضاد با فرهنگ اصیل شیعی و عزاداری سنتی برای اولیای الهی و بزرگداشت حماسه ائمه معصومین(ع) است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اصل عزاداری تقویت، تجمیع، محبت و همدلی است که از برکات فرهنگ قیام عاشورا است، حکایت ما، حکایت پاسداری از حریم ولایت و نبوت علوی است، همان‌گونه که حضرت عباس(ع) پاسدار شأن و جایگاه اصل ولایت و خیمه‌های آل‌الله در کربلا بود.

 

وی با اشاره به طرح توطئه و شبیخون فرهنگی دشمن برای نفوذ به مراسم در ایام سوگواری محرم، افزود: امروز دشمن منطق شیعه را هدف گرفته و با دست‌های پنهان و پیدا و با استفاده از دلارهای کثیف و برخی مرجعیت دست‌ساخته لندن‌نشین، عقیده و نیات پاک امت اسلامی را مورد هجوم قرار داده است.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این که اروپا و غرب با القای نفاق، بدعت، خرافه و تلقین فرهنگ غرب در دل عزادری‌ها و مراسم، ناجوانمردانه قصد انحراف تجمعات و سوگواری‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: نااهلان و یزیدیان زمانه با پشتیبانی صهیونیسم جهانی به میدان آمده‌اند و در پی مأیوس شدن در میدان اقتصادی، نظامی و سیاسی قصد داردند اصل نظام را ناکارآمد جلوه دهند تا به اهداف شوم خود برای به زانو درآوردن و نابودی این ملت برسند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اهداف قیام حسینی دانست و گفت: مبلغان، هیأت های مذهبی و مداحان باید همه تلاش خود را در جهت تبیین صحیح قیام امام حسین(ع) صرف کنند.

 

وی، بصیرت و معرفت را مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: اگر محرم را درک نکنیم نمی‌توانیم از عاشورا تأثیر بگیریم و پیام آن را در زندگی خود جاری کنیم. 

 

حجت الاسلام جوادی در ادامه سخنان خود بر تبیین و شناخت واقعی شخصیت امام حسین (ع) در مراسم‌ و برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: در عزاداری‌ها کمتر به بحث ایثار، شهادت و شجاعت امام حسین (ع) پرداخته می‌شود.


 
وی با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، افزود: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.


 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روح ایثار و فداکاری در راه حفظ دین تنها در مکتب و راه حسین تعلیم داده می شود یادآور شد: امام حسین(ع) قیامی کرد که همه قیام های دنیا را تحت شعاع قرار داد و هیچ قیامی همانند قیام اباعبدالله الحسین(ع) نیست.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به عزاداری های ماه محرم افزود: پی بردن به فلسفه قیام عاشورا و آشنایی با این قیام تاریخی و اسلام ی نقش آن در زندگی و اخلاقیات فردی و اجتماعی باید از اهداف ما در عزاداری های امام حسین(ع) باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر محرم را درک نکنیم و بر ما تاثیر نگذارد، شعار عاشورا را در زندگی خود نمی توانیم جاری کنیم، گفت: آنچه در بازخوانی قیام اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می شود این است که علت و فلسفه قیام عاشورا مبارزه با جهل و نادانی، از بین بردن انحرافات، عمل به سنت رسول الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر است./950/202/ب1

ارسال نظرات