۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۷۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

غیرت دینی از بروز انحرافات اجتماعی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم وجود غیرت را موجب نشاط افراد دانست و گفت: غیرت مقدمه سخاوت است و این نشانه‌هایی است که ما باید بر آن تأمل و تفکر کنیم تا مقدمات برخی از انحرافات و معضلات جامعه اسلامی جلوگیری کرد.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی اخوان، در مراسم عزاداری هیأت نوجوانان انصار المهدی(عج) که در محل رواق نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد قرآن را تصویر گر حقیقی سبک زندگی مسلمانان عنوان کرد و گفت: قرآن کریم تعاریف و داستان‌های مختلفی برای بیان عبرت ها دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه قرآن برای بیان مفاهیم عمیق خود با شگردهای مختلفی برای مخاطبین خود تصویر سازی می‌کند، اظهار کرد: به عنوان مثال برای میانه روی و توجه به توصیه برخواسته از تجارب و حکمت بزرگان را در حالات گوناگون بیان کرده است.

 

استاد حوزه علمیه انسان با‌ غیرت را فردی با نشاط توصیف کرد و گفت: اگر غیرت در جامعه انسانی چهارچوب حقیقی خود را پیدا کند جامعه از افسردگی به سوی نشاط و شادابی حرکت خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام اخوان سخاوت تصریح کرد: غیرت مقدمه سخاوت است و این نشانه‌هایی است که ما باید بر آن تأمل و تفکر کنیم تا مقدمات برخی از انحرافات و معضلات جامعه اسلامی جلوگیری کرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات