۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۹۶۷۰۹
با هدف حضور در مراسم محوری تاسوعا و عاشورای حسینی؛

دو کاروان زیارتی از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی گفت: امسال دو کاروان زیارتی از این استان با هدف شرکت در مراسم محوری گرامیداشت تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا به عتبات عالیات اعزام شدند.
عتبات عاليات

محمدباقر قاصری، سرپرست مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی دو کاروان زیارتی با ظرفیت حدود 80 نفر از استان خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

وی افزود: این کاروان ها طی روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم مهرماه به عراق اعزام شدند تا همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در مراسم محوری گرامیداشت سالگرد شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش حضور داشته باشند.

 

قاصری خاطرنشان کرد: هر سال در دهه نخست محرم به دلیل حضور مردم در مراسمات عزاداری و هیئات مذهبی، تقاضا برای اعزام به عتبات عالیات کمتر است اما پس از اتمام دهه اول محرم میزان تقاضای افراد برای سفر به عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: بیشترین اعزام زائران خراسان شمالی به عتبات عالیات همزمان با ایام اربعین حسینی صورت می گیرد که در این ایام زائران این استان همگام با میلیون ها زائر دیگر از کشورهای مختلف از نقاط گوناگون کشور عراق به سمت کربلای معلی راهپیمایی کرده و زیارت اربعین را به جای می آورند.

 

به گفته قاصری براساس توافق‌های صورت گرفته در ایام اربعین حسینی امسال مردم و زائران استان خراسان شمالی از مرز مهران وارد کشور عراق شده و به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) نائل می شوند.

 

وی اضافه کرد: متقاضیان اعزام به این سفر معنوی می‌توانند برای نام نویسی و دریافت روادید سفر به عتبات عالیات به پرتال سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

 

قاصری در ادامه با اشاره به شمار زائران عتبات عالیات از استان خراسان شمالی در سال جاری، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در مجموع 2 هزار و 825 زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: این زائران در قالب 77 کاروان از شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی و با نظارت مدیریت حج و زیارت استان به عتبات عالیات اعزام شده اند.

 

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش میزان اعزام زائران این استان به عتبات عالیات در سال جاری، افزود: پارسال در مجموع 2 هزار و 733 نفر در قالب 73 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند در حالی که امسال در شش ماهه نخست شمار زائران اعزامی به عتبات عالیات از خراسان شمالی بیش از کل زائران سال گذشته بوده است.

 

وی تصریح کرد: در طول سال اعزام زائران عتبات عالیات از خراسان شمالی در قالب کاروان های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و در مناسبت ها و ایام زیارتی خاص صورت می گیرد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 918 هزار نفر جمعیت دارد و همه ساله از این استان قریب به 8 هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر 7هزار نفر به صورت کاروان های آزاد و یا تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می شوند./9314/302/ب2

ارسال نظرات