۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۶۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بانوان مبلغه زینب کبری را الگوی تبلیغی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش و اثرگذاری بانوان در زمینه تبلیغ امور دینی، از بانوان مبلغه و طلاب حوزه های علمیه خواهران خواست تا حضرت زینب(س) را الگوی تبلیغی خود قرار دهند.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار طلاب و مبلغات مدرسه علميه الزهرا(س) بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با طلاب و مبلغات مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: واقعه عاشورا مکتب جامع انسان سازی و تربیت اسلامی جامعه محسوب می شود.

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل می بایست تلاش ها برای شناخت واقعی و درست حماسه کربلا و ترویج سبک زندگی حسینی در جامعه دینی افزایش یابد که در این راستا نهاد روحانیت و طلاب حوزه های علمیه رسالتی سنگین تر دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همگام با روحانیان مبلغ، خواهران مبلغه و طلاب حوزه های علمیه خواهران نیز وظیفه ای مهم در راستای ترویج و تبیین آموزه های عاشورا دارند، خاطرنشان کرد: مبلغات باید با بیان واقعه عاشورا و نقش حضرت زینب کبری(س) بعد از قیام کربلا، برای تعمیق آموزه های عاشورایی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان فعالیت کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر به حادثه کربلا نگاه دقیق و ویژه ای داشته باشیم می بینیم که سهم بانوان در عظمت و ماندگاری این حماسه بزرگ قابل توجه و برجسته است.

 

وی ادامه داد: در مورد واقعه کربلا بانوان در کنار مردان به تبلیغ و اعلام راه صحیح می پرداختند و با روشن گری های خود سعی در بیرون آوردن ملت از چاه ظلمات داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حماسه کربلا و عاشورا را امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود به وجود آورد اما حضرت زینب کبری(س) به عنوان یک زن قهرمان در وادی تبلیغ توانست کار حضرت سیدالشهدا(ع) را تکمیل کرده و تداوم بخشید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: از همین جا می توانیم به نقش بانوان در تبلیغ مسائل دینی و اثرگذاری آنها در این زمینه پی ببریم چرا که اگر زینب کبری(س) نبود کربلا در کربلا می ماند و اسلام اصیل به درستی معرفی نمی شد.

 

وی تصریح کرد: هدف اصلی حرکت و قیام امام حسین(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود و در این هدف والا زن و مرد با هم پیش رفتند و حتی بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز باز هم زینب کبری(س) در کنار امام سجاد(ع) که بیمار بود این رسالت را تداوم بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) خردمندانه و به زیبایی تبلیغ می کرد، افزود: این بانوی بزرگوار هم عقیله بود و هم عالمه و این دو صفت امروز نیز می بایست با هم در خواهران مبلغ وجود داشته باشد.

 

وی با تأکید بر نقش و اثرگذاری بانوان در زمینه تبلیغ امور دینی، از بانوان مبلغه و طلاب حوزه های علمیه خواهران خواست تا حضرت زینب(س) را الگوی تبلیغی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: باید همه روحانیان مبلغ و بانوان مبلغه فعالیت تبلیغی خود را به روز کرده و بر اساس مسائل و نیازهای مهم و روز جامعه اسلامی تبلیغ کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات