۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۶۶۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

متولیان فرهنگ دینی مفاهیم امر به معروف و نهی منکر را تشریح کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: متولیان فرهنگ دینی مباید فاهیم امر به معروف ونهی منکر را برای همگان تشریح کنند.
حجت الاسلام علي اکبر انصاري راد، معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي تبليغات اسلامي هرمزگان

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: تردیدی نیست که نهادینه شدن دو فریضه امر به  معروف ونهی از منکر شاکله اصلی قیام امام حسین (ع) را تشکیل میدهد وامر به معروف دوعنصری  است که امام حسین (ع) جان خود را در طلب اخلاص گذاشت.

 

وی افزود: نقش و اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از طرق گوناگون به خصوص  اینترنت، فضای  مجازی، که امروزه   تأثیر بسیار زیادی  بر سبک زندگی مرد م ‌ دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است، تا افراد با نظارت به  جامعه،  فرد را از رفتن به سوی فساد و انحرافات محفوظ نگاه دارند. براساس همین استدلال، از مهمترین و عظیم‌ترین فرایض و واجبات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی بی تفاوت کردن مردم نسبت به معروف و منکر را بهترین حربه دشمن از طریق برنامه‌های ضد فرهنگی است.

 

معاون فرهنگی، آموزشی وپژوهشی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در عصر کنونی وظیفه متولیان فرهنگی، دینی اعم از علما ونویسندگان در کنار دستگا ها ی فرهنگی به تشریح مفاهیم امر به معروف ونهی از منکر وزمینه سازی برای اجرایی شدن آن همت کنند.

 

وی اضافه کرد: فریضه  امر به معروف ونهی از منکر اگر با برنامه ریزی صحیح ورعایت جوانب در جامعه اجرا شود باعث کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد ودر مکتب حیات بخش اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام انصاری بیان داشت: یکی از راه‌های گسترش یک مفهوم، حرکات خودجوش مردمی است، که امروزه در فضای مجازی در قالب شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، محقق می‌شود. اما این حرکات با آسیب‌هایی رو‌به رو است که معمولا بدون پیگیری نتایج آن رها می‌شود و مشخص نیست که چه سرانجامی پیدا می‌کند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی  تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان استفاده از ظرفیت اعزام مبلغ درجهت نهادینه ساختن امر به معروف نهی از منکر در میان مردم، استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، برگزاری گفتمان های دینی برای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده در زمینه امر به معروف، تعامل با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت انبوه معلمان را از وظایف این اداره کل درباره نهادینه ساختن امر به معروف و نهی از منکر برشمرد./851/302/ب2

ارسال نظرات