۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۵۴۳
استاد حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

شنا؛ بهترین روش برای درمان افسردگی و وسواس

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شنا و آب درمانی عمر انسان را طولانی می کند، گفت: آب درمانی و شنا بهترین روش برای درمان افسردگی و بیماری‌های عصبی مانند وسواس است.
دريا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم بیگدلی شامگاه امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه متأسفانه دشمن با منسوخ کردن حمام‌های سنتی بزرگترین خیانت را در حق ملت ایران و مسلمانان مرتکب شده است، گفت: براساس پژوهش های علمی فرو رفتن در آب حجیم به گونه‌ای که سر انسان دو وجب زیرا آب قرار گیرد موجب تنظیم سیستم عصبی مغز شده و این کار بیشترین نقش را در افزایش طول عمر انسان دارد.

 

وی افزود: همچنین با این کار بیماری‌های عصبی مانند وسواس و افسردگی قابل درمان است.

 

استاد حوزه علمیه قم ورزش کردن به صورت منظم به مدت نیم ساعت و سه روز در هفته را از دیگر روش‌های درمان وسواس و افسردگی در بانوان و مردان عنوان کرد: گفت: این ورزش باید یا مانند نرمش های تلویزیونی سبک بوده و یا باید ورزشی مانند شنا باشد زیرا انجام ورزش های غیر از این دو روش موجب آسیب جدی به مفاصل و استخوان درد شده که این موضوع به مرور زمان زمینه دلزدگی فرد را از انجام ورزش فراهم می کند.

 

بیگدلی تصریح کرد: باید این ورزش ها با حضور یک مربی انجام شده و همیشه ورزش باید قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از غذا باشد تا به بدن آسیب وارد نکند.

 

وی با بیان اینکه شنا هم باید سه روز در هفته به مدت نیم ساعت باشد، ادامه داد: اگر فرد شنا بلد نیست بهتر است به سراغ شنای آموزشی نرود چون این نوع شنا خود موجب ایجاد اضطراب در فرد می‌شود و بهتر است فرد برای درمان افسردگی و وسواس خود، در قسمت کم آب استخر قدم زده و سر خود را به مدت 10 دقیقه زیر آب برده و بیرون بیاورد و این کار را به سه بار تکرار کند تا نتیجه درمانی آن را مشاهده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: آب درمانی فقط باید به وسیله استخر و فرو رفتن زیر آب باشد زیرا رفتن زیر دوش حمام نه تنها موجب درمان نمی‌شود بلکه به دلیل ضربات مکرر برای مغز و سر انسان بسیار مضر بوده و بهتر است تا جایی که می‌توانیم از روش ارتماسی برای حمام رفتن و درمان دردهای مفاصل و سایر بیماری‌های استفاده کنیم.

 

بیگدلی با اشاره به اینکه مخلوط سیب سرخ(یک کیلو سیب) عرق بیدمشک( یک لیتر) و عسل که به مدت یک شب با هم مخلوط شده باشد برای درمان افسردگی و کم خونی بسیار مفید بوده و بهتر است این معجون در مدت یک هفته فقط برای یک نفر تهیه شود و اگر دیگران هم می‌خواهند باید همین مقدار برای هر نفر تهییه شود.

 

وی یادآور شد: بهتر است این معجون در ظرف چینی تهیه شود و به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای اینکه عمر طولانی‌تری داشته باشند غذا را در ظروف مسی، چینی و گلی که ترک هم ندارند مصرف کنند./968/پ202/ف

ارسال نظرات