۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۳۰۵
قشقاوی:

پیگیر روشن شدن دلایل فاجعه منا هستیم/ پیشرفت های دفاعی برای کشور افتخار آفرین شد

خبرگزاری رسا ـ معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشور ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان فاجعه منا گفت: ما به عنوان مسئولان وزارت امور خارجه پیگیر دلایل وقوع فاجعه منا خواهیم بود.
محمد حسن قشقاوي، معاون پارلماني وزير امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن قشقاوی شب گذشته در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا (ع) قم با بیان این که واقعه عاشورا همیشه در تاریخ جاودانه خواهد بود، اظهار کرد: در یک سمت واقعه عاشورا هرچه فضیلت و خوبی است قراردارد، اگر رابطه پدر و فرزندی را در نظر بگیریم می توانیم به امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر اشاره کنیم و اگر رابطه برادری باشد می توانیم به رابطه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) اشاره کرد و اگر ایثار مادران شهید را یاد کنیم می توانیم به حضرت زیبن اشاره کرد.


وی با بیان این که در برابر این جلوه های خوبی در عاشورا، لشکری از تمام زشتی ها و پلیدی ها وجود داشتند، بیان کرد: ما در زیارات داریم که امام حسین(ع) وارث حضرت نوح و حضرت آدم است و از این رو اعتقاد داریم که آغاز تاریخ با قیام امام حسین(ع) بوده است و امام زمان(عج) نیز با علم خونخواهی امام حسین(ع) ظهور خواهد کرد.

 

معاون کنسولی  وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما در مذاکرات مان با طرف سعودی گفتیم در منا شاهد بی تدبیری شما بودیم، تصریح کرد: متاسفانه ماموران سعودی در منا چهارساعت به ما اجازه ندادند بالای سر جنازه های خود در منا برویم و حتی آب نیز به حجاجی که زیر دست و پا افتاده بودند هم ندادند.

 

وی با بیان این که ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی واقعه منا را پیگیری خواهیم کرد، افزود: ما همواره به دنبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و خوشبختانه امروز در عرصه های دفاعی توانستیم شاهد افتخار آفرینی برای کشور باشیم.

 

قشقاوی با بیان این که امروز هم لشکر یزیدی و حسینی در برابر ما قرار دارند، اظهار کرد: امیدواریم همه ما در زندگی خود حسینی باشیم و با لشکر حسینی بیعت کنیم./858/پ202/ج

ارسال نظرات