۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۹۶۲۳۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

بررسی و برخورد جدی با عوامل فاجعه منا از وقوع مجدد این حادثه تلخ جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با تأکید بر این که مجازات مسببان فاجعه منا می‌تواند مقداری از اندوه داغدیدگان منا را کاهش دهد، گفت: بررسی و برخورد جدی با عوامل فاجعه منا از وقوع مجدد این وقایع تلخ جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که فاجعه منا برای جهان اسلام سخت و سنگین بود، گفت: تاکنون حادثه ای با این وسعت در مکه رخ نداده بود که این خود دلیلی بر عمدی بودن این فاجعه است.

 

وی افزود: دولت عربستان محدودیت فضایی برای قرار گرفتن حجاج نداشته است و عمدا فضا را برای آنها محدود کرده است و از طرفی اقدام به جمع آوری فیلم‌های گرفته شده از صحنه های این فاجعه کرده تا مسببان آن مشخص نشود که این موارد نشان از عمد و یا شبه عمد بودن فاجه منا است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر این که دولت سعودی می توانست با اقدامات به موقع از وسعت فاجعه جلوگیری کند، گفت: به گفته شاهدان فاجعه منا، نیروهای امنیتی سعودی از در اختیار قرار دادن وسایل آب رسانی به حجاج ممانعت کرده اند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با بیان این که نیروهای کمک رسانی دولت عربستان در مناسک حج امسال نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش پیدا کرده بود، گفت: نیروهای عربستانی نسبت به حجاج ایرانی بی احترامی کرده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

 

وی با اشاره به این که نیروهای عربستانی برخی از مصدومان را در سردخانه اجساد قرار داده‌اند، گفت: قرائن موجود نشان از عمد و یا بی توجهی برنامه ریزی شده در فاجعه منا است.

 

به گفته وی، کشورهای اسلامی باید اصرار بر روشن شدن ابعاد فاجعه منا داشته باشند تا وقایع و عواملی که منجر به فاجعه منا شده است، شناسایی و مسببان آن مجازات شوند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر این که مجازات مسببان فاجعه منا می‌تواند مقداری از اندوه داغدیدگان منا را کاهش دهد، گفت: بررسی و برخورد جدی با عوامل فاجعه منا از وقوع مجدد این وقایع تلخ جلوگیری می‌کند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از اقتدار جمهوری اسلامی و بیانات رهبر معظم انقلاب می توانند مقصران فاجعه منا را بازخواست کنند و پاسخی مناسب برای خانواده های جانباختگان داشته باشند./1307/302/ب2

ارسال نظرات