۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۲۲۳
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین:

وعاظ و مداحان در مجالس مطالبی معتبر و منطبق با تاریخ بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که وعاظ و مداحان در مدیحه‌سرایی و سخنرانی خود، اشعار و مطالبی که در منابر بیان می‌کنند باید منطبق با واقعیات تاریخ بوده و معتبر باشد، گفت: نباید در اشعار و سخنرانی‌ها سخنانی دور از شأن اباعبدالله(ع) بیان شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی‌خانی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان وظایف وعاظ و روحانیون گفت: وعاظ و مداحان در مدیحه‌سرایی و سخنرانی خود، اشعار و مطالبی که در منابر بیان می‌کنند باید منطبق با واقعیات تاریخ بوده و معتبر باشد.

 

نباید در اشعار و سخنرانی‌ها سخنانی دور از شأن اباعبدالله(ع) بیان شود

وی با اشاره به این‌که نباید در اشعار و سخنرانی‌ها سخنانی دور از شأن اباعبدالله(ع) بیان شود، افزود: خداوند مقام و منزلت بالایی برای عزادارن سیدالشهداء در نظر گرفته است و باید در این زمینه دقت کافی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی با بیان این‌که در عزاداری‌ها نباید افراط و تفریط باشد، خاطرنشان کرد: گریه برای امام حسین(ع) براساس احادیث و روایات ائمه معصومین بسیار ثواب دارد.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: حضرت امام سجاد(ع) در این زمینه می فرمایند که گریه برای از دست دادن بستگان و یا عزیزان مکروه است اما اشک ریختن در رثای حضرت سیدالشهداء بسیار ثواب دارد.

 

فعالیت هیئت‌ها باید با برنامه‌ریزی باشد

این مسؤول با اشاره به اهمیت حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) فرمودند که هر کس آبی بنوشد و بر حسین و یاران با وفایشان سلام کرده و بر قاتلان آن حضرت لعنت فرستد خداوند صدهزار حسنه در اعمال وی ثبت و صدهزار گناه را از اعمال‌نامه وی پاک کند که این اهمیت حضور در مجالس سوگواری سیدالشهدا است که باید بیش از همه مورد توجه مردم و جوانان قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر این‌که احساس محبت به اهل بیت به ویژه اباعبدالله(ع) باید مدیریت شود، بیان کرد: این همه ثواب در مجالس سوگواری حضرت سیدالشهداء چرا نباید به خوبی مدیریت شود؛ گریه  برای امام حسین(ع) باید از روی معرفت باشد نه احساس.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی در پایان ضمن توصیه به هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در استان گفت: فعالیت‌های این هیئت‌ها باید با برنامه‌ریزی باشد و در رعایت بهداشت باید کوشا باشند./955/302/ب2

ارسال نظرات