۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۶۲۰۷
مدیر حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت حفظ ساختار عزاداری سنتی/ روحانیان و مداحان واقعه عاشورا را به خوبی برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان و علما تأکید بر ساختار سنتی در مراسم عزاداری داشتند و این مورد باید بیش از همه، مورد توجه عزاداران حسینی به ویژه جوانان باشد.
حجت الاسلام سيد موسي ابراهيمي

حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تسلیت ماه محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: در سال جاری هم ملت ایران و مسلمانان جهان و انسان‌های آزاده در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در سوگ و عزاداری امام بزرگوار هستند.

 

وی با اشاره به ایستادگی عاشوراییان در مقابل دشمن اظهار کرد: این بزرگواران هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و تا آخر نیز خون خود را در راه این اسلام نثار کردند و این خود درسی است که به ما انسان‌ها داده‌اند که هرگز نباید فراموش کنیم.

 

مهم‌ترین هدف قیام سیدالشهداء ترویج امر به معروف و اقامه نماز است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که مهم‌ترین هدف قیام سیدالشهداء ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است، عنوان کرد: باید این دو اصل مهم و مورد تأکید همه مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان قرار گرفته و بتوانیم این دو فریضه را در جامعه گسترش دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) تصریح کرد: چه خوب است که مسؤولان هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها و بقاع متبرکه تلاش کرده که از نظرات و هم‌فکری جوانان نیز در برگزاری مجالس عزاداری استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: جوانان و نوجوانان نیز باید با ائمه جماعات و روحانیان همگام و همدل بوده و بتوانند مجالس سوگواری و پذیرایی عزاداران حسینی را به خوبی مدیریت کنند.

 

وی به استفاده درست مداحان، وعاظ و روحانیان از منابع معتبر در مورد واقعه عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: در مجالس سوگواری سیدالشهدا وعاظ و مداحان ما باید از منابع معتبر استفاده کرده و به خوبی اهداف این قیام را برای آحاد جامعه و مردم به خوبی روشن کنند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به شیوه عزاداری یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان و علما تأکید بر ساختار سنتی در مراسم عزاداری داشتند و این مورد باید بیش از همه مورد توجه عزاداران حسینی به ویژه جوانان باشد.

 

این مسؤول به آموزه‌ها قیام اباعبدالله(ع) اشاره کرد و افزود: کربلا صحنه زیبایی بود که امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در مقابل لشگر یزید به تصویر کشیدند و این الگویی برای همه مسلمانان جهان است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: روحانیان و مداحان ما باید نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار حضرت زینب(س) را به خوبی تبیین کنند چرا که ایشان به ‌واقع یک زن نمونه و شجاع در تاریخ بود و به خوبی توانست واقعه عاشورا را به نسل‌های آینده انتقال دهد./955/302/ب2

ارسال نظرات