۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۰۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

واقعه منا دلها را برای ظهور امام زمان آماده کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یوسفی گفت: واقعه منا و وقایع مشابه آن برای تخریب ذهنیت مثبت برخی افراد نسبت به آل سعود و وهابیت اتفاق می افتد تا بدین وسیله دل ها آماده ظهور امام عصر(عج) شود.
ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شیخ حسن یوسفی کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در حسینیه عمادزاده با اشاره به وقایع قبل از ظهور امام زمان(عج) گفت: فاجعه منا از وقایع قبل از ظهور است.

 

وی با توجه به روایات متواتری که از معصومین منقول است، افزود: اولین کاری که امام زمان(عج) بعد از ظهور خود انجام می دهند، زنده کردن و محاکمه دو خلیفه غاصب است.

 

حجت الاسلام یوسفی با طرح یک سؤال و سپس پاسخ به آن بیان داشت: اگر امام عصر(عج) بلافاصله بعد از ظهور خود خلفای غاصب اولی و دومی را محاکمه کنند، با مخالفت حدود یک میلیارد انسان روبرو می شوند و این اصلاً خوب نیست.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه به اثر پذیری برخی از حاجیان نادان از مکتب ساختگی وهابیت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برخی از حاجیان بعد از بازگشت از سفر حج از روی جهل، رفتار آل سعود را در اجرای احکام الهی تحسین می کردند و محبتی از آن ها در دلشان ریشه دوانده بود.

 

وی تصریح کرد: واقعه منا و وقایع مشابه آن برای تخریب ذهنیت مثبت برخی افراد نسبت به آل سعود و وهابیت اتفاق می افتد تا بدین وسیله دل ها آماده ظهور امام عصر(عج) شود.

 

حجت الاسلام یوسفی گفت: پرداخت این هزینه های سنگین به خاطر این است که در دل ما محبتی نسبت به خلفای اولی و دومی وجود نداشته باشد، البته اگر کسی می دانست که به خاطر غصب خلافت از امیرالمؤمنین چه جفایی در حق بشر شده است، هرگز از خلفای غاصب محبتی به دل نمی گرفت.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: امام زمان(عج) بعد از ظهور خود همه افراد را آزمایش می کنند تا بدین وسیله مؤمنان حقیقی مشخص شوند و اگر می خواهیم جزء یاران امام عصر(عج) باشیم در حال حاضر باید با رفتار خود آبروی ایشان را حفظ کنیم./867/202/ب3

ارسال نظرات