۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۸۱۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت:

ماه محرم بهترین فرصت برای شناخت اهداف قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت با بیان این که بهترین راه برای شناخت امام حسین(ع) اهداف قیام آن حضرت است، گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) است.
ماه محرم

حجت‌الاسلام طاهرآقاملایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است، افزود: بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسأله امر به معروف و نهى از مـنکر است اکه این دو از مـهمـ‌تـرین ارکان دین به شمار می رود و امـام (ع) در درجه اول مسؤول اجراء این امر مهم اسلامى است.


وی با اشاره به این که آن حضرت در وصیت به برادرش محمد بن حنفیه اعلان فرمود« قـیام مـن بر مبناى تمایلات نفسانى نیست، من به منظور طغیان و فساد و تباهى و ستم خـروج نمـى کنم بلکه انگـیزه ام اصلاح امـت جدم رسول خدا است و مقصود و منظورم امر به معروف و نهى از منکر است»، تصریح کرد: اصلاح باورها واعتقادات در این ایام بیسار حائز اهمیت است ومتاسفانه امروزه بعضی ازباورها واعتقادات ما اشتباه است، وبعضی از افراد درعزاداری های اباعبدالله شرکت می کنند واما به مهم ترین امر که نماز است مخصوصا نماز صبح اهمیت نمی دهند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بافت دومین اصلاح را اصلاح رفتاری عنوان وخاطرنشان کرد: امروزه الگوهای رفتاری ما جایگزین رفتارهای ناشایسته شده و افرادی هستند که الگوهای رفتاری خود را فوتبالیست، هنرپیشه سینما، برنامه های ماهواره ومدهای کنونی انتخاب می کنند ودر واقع الگوهای رفتاری ما باید برگرفته از الگوی ائمه اطهار و امام حسین(ع) باشد ومتاسفانه امروزه بساری از جوانان دختر وپسر به این الگوها اهمیت نمی دهند والگو واسطوره های واقعی جامعه را کنار گذاشته اند.


حجت‌الاسلام آقاملایی تصریح کرد: سومین اصلاح در امور زندگی را که امام حسین(ع) که همیشه در زندگی به آن اهمیت می دادند اصلاح الگوی روحیه ترس بود ومتاسفانه در زندگی های امروزی، همه افراد در مواجهه با گناه ازهمه کس می ترسند اما از خدا که ناظر بر همه اعمال ماست ترس و واهمه ندارند.


وی اصلاح روایط بین انسان هاست را چهارمین اصلاح جامعه برشمرد ویادآورشد: متاسفانه صله رحم در جامعه امروز ی ما کمرنگ شده ، وافرادی وجود دارند که در مراسمات عزاداری شرکت می کنند اما به صله رحم اهمیت نمی دهند. وبا یکدیگر قهر هستند وکینه تمام وجودشان را گرفته ، و این در حالی است که امام حسین (ع) نسبت به دشمن خود کینه نداشت وقصه حربن یزید ریاحی گویای این حقیقت است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بافت در ادامه اصلاح روابط اقتصادی را نیز مهم دانست وگفت : این امر نیز امروزه در جامعه ما کمرنگ شده و ما می بینیم افرادی هستند که در مراسمات عزاداری شرکت می کنند وگوسفند برای مراسم آن حضرت ذبح می کنند اما خمس وزکات دین خود را پرداخت نمی کنند وامروزه واجبات کنار گذاشته شده وبه مستحبات پرداخته می شود ولذا می طلبد عزادارن حسینی به این موارد اهمینت دهند ومعرفت واقعی بهترین شیوه برای عزاداری های امروز ی است.


حجت‌الاسلام آقاملایی اظهار کرد: عزادار واقعی کسی است که دارای سه ویژگی معرفت، اخلاص و تقوا باشد، این معرفت شناخت از امام حسین(ع)، حماسه کربلا و خدا، پیغمبر و ولایت است، این ویژگی‌ها اساس عزاداری امام حسین(ع) است، عزاداری‌ها با وجود معرفت ارزش پیدا می‌کنند و هیچ کار خیری نیز بدون معرفت ارزشی ندارند./972/302/ب2

ارسال نظرات