۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۷۲۷
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

امام حسین برای مبارزه با باطل و اقامه حق قیام کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام طالبپور هدف از قیام امام حسین(ع) را مقابله با باطل و اقامه حق در جامعه عنوان کرد و گفت: گاهی ما علی رغم مدعی شیعه بودن حاضریم برای حفظ منافع مادی خود از گفتن حقیقت پرهیز کنیم در حالی که، مشی و مرام شیعه امام حسین(ع)، پیروری از آن حضرت در بیان حقایق و دفاع از حقوق الله است.
حجت الاسلام طالبپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور، نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، امشب در همایش بزرگ مداحان شهرستان شهرضا که در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزر شد، اصلاح امور سیاسی جامعه را از جمله مهم ترین اهداف قیام ابا عبدالله(ع) برشمرد و افزود: اگر هدف از قیام آن حضرت تنها به امور عبادی همچون نماز محدود می شد می توانستند، در مدینه یا جای دیگر هم اقدام به این کار کنند؛ اما اصللاح امور سیاسی مستلزم تحمل رنج چنین سفری بود.

 

وی در ادامه تأکید کرد: امام حسین برای هدایت مردم به مسیر حق قیام کرد و در این راه، از جان و مال و تمام داشته های خود گذشت، آنوقت گروهی در این زمان می خواهند فلسفه قیام عاشورا را از امور سیاسی و اجتماعی جدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) را از جمله وظایف مبلغان و مداحان برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) مسیر بهشت را برای مردم همواره کرد و ما نیز وظیفه داریم، مردم را به ادای مناسک دینی و افزایش بصریت دینی تشویق کنیم.

 

حجت الاسلام طالبپور عنوان کرد: مداحان و اهل منبر و خطابه باید تحت هر شرایطی سخن از حقیقت بگویند و خود نیز عامل به آن باشند زیرا ممکن است در روز قیامت، مستمعین وعظ و خطابه از جایگاه بهتری نسبت به گوینده وعظ برخوردار باشند که این از مصدایق خسران است.

 

وی ترغیب مردم به نماز و عبادت را از جمله دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: ایشان در هیچ یک از لحظات نبرد عاشورا از دشمن خود تقاضایی نکردند اما، در شب و روز عاشورا از دشمن تقاضا کردند تا برای عبادت و اقامه نماز به ایشان فرصت دهند.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف نهادینه کردن عفت، پاکدامنی و حیا را از جمله دیگر اهداف قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: هیأت امنای مساجد باید مراقب باشند مجالس عزا داری برای امام حسین(ع) به گناه و اختلاط زن و مرد آلوده نشود زیرا، هدف اصلی ما از برپایی خیمه عای عزاداری، زنده نگه داشتن یاد و نام آن حضرت و پیروی از مشی و مرام ایشان است.

 

حجت الاسلام طالبپور در پایان، هدف از قیام امام حسین(ع) را مقابله با باطل و اقامه حق در جامعه عنوان کرد و گفت: گاهی ما علی رغم مدعی شیعه بودن حاضریم برای حفظ منافع مادی خود از گفتن حقیقت پرهیز کنیم و این در حالی است که، مشی و مرام شیعه امام حسین(ع)، پیروری از آن حضرت در بیان حقایق و دفاع از حقوق الله است./868/202/ب1

ارسال نظرات