۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۶۵۴
همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری با برپایی اقامه عزا برای کودک ترین شهید کربلا، برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همزمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی، پیش از ظهر امروز در چهارمحال و بختیاری با برپایی اقامه عزا برای کودک ترین شهید کربلا، برگزار شد.


مادران در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن فرزندان خویش به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفتند و در عزای علی اصغر امام حسین(ع) اشک غم و ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.


در این همایش، مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه های زینبی در شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، اردل، کوهرنگ، بن، سامان و کیار با کودکان شش ماهه خویش، اشک ماتم و عزا جاری کردند.


در این آیین تعدادی از مادران طفلان شش ماهه، گهواره گردانی کردند و با نوحه خوانی در این عزای بزرگ سهیم شدند.


در پایان این آیین، نذر نامه حسینی را مادران در راستای نذر کودکان خویش در نهضت حسین(ع) قرائت کردند و متعهد شدند که فرزندانی علوی و مهدوی تربیت کنند تا امام زمان همچون امام حسین(ع) بی یار و یاور نماند.

 

گفتنی است، مادران حسینی اعلام کردند، شیرخوارگان کربلایی آنان از همان دوران کودکی دوستی و محبت خاندان اهل بیت(ع) را به جان خریده اند.


شایان ذکر است، همایش شیرخوارگان حسینی به همت هیأت های رزمندگان اسلام و بسیجیان، در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


این مراسم در شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری با حضور خیل مردم و کودکان شیر خوار به همت هیأت های رزمندگان اسلام و یا زهرا(س) شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و از شبکه های مستقیم صدا و سیما نیز پخش شد./9457/202/ب1

ارسال نظرات