۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۵۸۹
استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا:

رسانه، ابزار قدرتمند دشمن در مقابله با عقاید عاشورایی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا رسانه را ابزار قدرتمند دشمن در مقابله با اعتقادات مسلمانان برشمرد و گفت: عقاید عاشورایی مسلمانان در معرض شدید ترین تهاجمات فرهنگی قرار دارد، رسانه های ضد اسلامی در ایام محرم و صفر بیشتر تلاش خود برای کاهش شمار عزاداران حسینی به کار می بندند.
مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن

الهه محمدیان استاد حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، تلاش دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلامی را مهم ترین محور فعالیت عناصر ضد دینی در فضای رسانه ای برشمرد و اظهار کرد: ورود ماهواره ها به منازل مسلمانان، نشانه موفقیت دشمن در نخستیم مرحله از تهاجم فرهنگی خود است، ماهواره ها نه تنها باعث از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها می شوند، بلکه با القائات غیر مستقیم خود بر عقاید نسل جوان و نوجوان جامعه اثرات منفی می گذارند.

 

 

وی در ادامه ابراز کرد: متأسفانه موارد منفی و ضد اخلاقی فرهنگ غرب، در قالب جذابیت های رسانه ای، عرضه شده، و جمعی از مردم نیز، با فریفته شدن در مقابل این جذابیت ها نسبت به عقاید اصیل خود بی توجه می شوند.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا با اشاره به حدیث«عُلَماءُ اُمَتی کَأنبیاءِ بنی اسرائیل» گفت: یکی از بارز ترین ادوار تاریخی که، مصداق بارزی برای این حدیث تلقی می شود، زمان حاضر است؛ زیرا طلاب و مبلغان مذهبی، باید با علم و قدرت استدلال خود به مبارزه با دستگاه تبلیغاتی ضد دینی دشمن بروند.

 

 

محمدی تصریح کرد: جنگ نرم و و تهاجم فرهنگی بدون دود و آتش و خمپاره بوده و از این رو و نیازمند دفاعی متناسب با آن است که در این بین بیشترین وظیفه دفاع از معارف الهی عهده طلاب علوم دینی، که طلایه داران سنگر فرهنگی هستند، است.

 

 

وی تأکید کرد: طلاب علوم دینی و مبلغان مذهبی، به لحاظ موقعیتی که در دست دارند با استفاده از ابزارهای فرهنگی خود نظیر سخنرانی، کلاس داری و نگارش کتب و مقالات، می توانند با افزایش سطح آگاهی مردم، آنها را نسبت به این معضل بزرگ با اطلاع کنند، بصیرت درست مردم از مقوله تهاجم فرهنگی، و آسیب های آن برای خانواده، سلامت معنوی جامعه را ارتقاء می بخشد.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا در پایان، رسانه را ابزار قدرتمند دشمن در مقابله با اعتقادات مسلمانان برشمرد و گفت: عقاید عاشورایی مسلمانان در معرض شدید ترین تهاجمات فرهنگی قرار دارد، رسانه های ضد اسلامی در ایام محرم و صفر بیشتر تلاش خود برای کاهش شمار عزاداران حسینی به کار می بندند./868/302/ب3

ارسال نظرات