۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۵۳۰
عضو مجلس خبرگان رهبری؛

عاشورا تفسیر تقابل حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری در حرم رضوی گفت: ارزش هر فرد به اندیشه و تفکر او بستگی دارد و واقعه عاشورا تفسیر همین مقوله است که تفکر حق در مقابل اندیشه غاصب و باطل قرار می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه محرم الحرام در رواق امام خمینی(ره)، اظهار کرد: اعتقاد به خدا و معاد، اساسی ترین و اصلی ترین باورهای مؤمن در دنیا است، تمام مسائل دینی، فقهی و اخلاقی در گرو اعتقاد به خدا است، در صورتی که این اعتقاد محکم نباشد بنای سایر اعتقادات فرد فرو می ریزد.

 

وی تصریح کرد: منظور این است که انسان باور قلبی پیدا کند که خداوند همه جا حضور دارد، ناظر بر ذرره ذره این عالم است و به همه اعمال کیفر و پاداش می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: اگر انسان تلاش بر تقویت اعتقاد خدا کند، همه رفتارهایش؛ حرف زدن، دیدن، شنیدن و راه رفتنش خدامحور می شود، اما اگر این اعتقاد تضعیف شود آثار سوء و منفی در اجتماع به جای می گذارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: گاهی انسان با مقایسه سطح ایمان امروزش با گذشته متوجه ضعف آن می شود که دلیل اساسی آن کمرنگ شدن باورها و اعتقاداتش نسبت به تعالیم الهی است از این رو سایر بناهای زندگی فردی و اجتماعی اش در معرض فروپاشی است.

 

وی گفت: برای آگاهی نسبت به ارزش و قیمت فرد باید ادعاها و فرهنگش را بررسی کرد، قیمت هر انسانی معیاری است که به او نیکو و جمال می بخشد در واقع تفکر و اندیشه انسان به او قیمت می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: کسی که مادیات به او القا شده مادی هم سخن می گوید، اگر فردی دائم از پول و سرمایه سخن گفت ارزشش به میزان مادیات است، آدمی که از خودخواهی های خود می گوید ارزشش از این سطح بالاتر نیست و اما آدمی که دعوت به انسانیت می کند معتقد به خدا است و اندیشه و تفکری ارزشمند دارد.

 

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: چهار چیز برای استفاده در چهار مورد است؛ اموال انسان برای انفاق کردن است نه انباشت کردن، بنده برای بندگی است نه خوشگذرانی، دنیا برای برای عمارت سازی نیست بلکه محلی برای عبرت از سرگذشت های تاریخ است و علم برای مجادله و فخر فروشی نیست بلکه برای عمل کردن است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اعتقاد به خدا اساسی ترین مسأله انسان است، اگر کسی نسبت به این موضوع دیدی صحیح نداشته باشد حرف ها و بشارت انبیا را بیهوده می پندارد و سود را تنها در مادیات می داند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: اگر دید افراد نسبت به این موضوع اصلاح شود، بهترین انسان ها را انبیاء الهی می دانند که دعوت کننده بشر به انسانیت و تقوا هستند.

 

وی تصریح کرد: اصلاح اندیشه و تفکر و خداباوری سبک، منش و روش زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و با حاضر و ناظر دانستن خداوند زندگی می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و کربلا نیز تفسیر همین مقوله است که در آن عده ای که تفکر خدایی داشتند، در راه حق مقابل افراد در راه غاصب بودند./1308/202/ب1

ارسال نظرات