۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۵۲۲
امام جمعه عجب شیر:

تشیع لندنی تلاش در تحریف واقعه عاشورا دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عجب شیر گفت: تشیع لندنی با بیش از پانزده کانال ماهواره ای تلاش دارد فرهنگ و هدف قیام عاشورا را از مسیر حقیقی منحرف کند، تشیع لندنی مروج بعد فردی عاشورا است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر، در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگوراری سروز وسالار شهیدان، گفت: شیعیان باید ماه محرم را غنیمت بشمارند تا سبب قرب به درگاه الهی برای شیعیان شود و اهداف امام حسین (ع) زنده بماند.

 

امام جمعه عجب شیر با بیان این‌که ما باید فرهنگ عزاداری را در مواقعی که از راه خود منحرف می شود اصلاح کنیم، افزود: باید از اجتماع عزاداران در ایام محرم جهت ترویج فرهنگ عزاداری و ابعاد سیاسی عاشورا بهره کافی برده شود، عزاداری برای زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) بود.

 

وی با اشاره به فعالیت تشیع لندنی به ویژه در ایام عزاداری محرم، گفت: بیش از پانزده کانال ماهواره ای با نام های اسلامی و معنوی ضد اهداف اسلام و در جهت ترویج تشیع لندنی هستند تا با رواج قمه زنی و بهره گیری از آهنگ های مبتذل در عزاداری، هیأت های عزاداری را از شکل سنتی خود دور کنند.

 

حجت الاسلام شربیانی، با بیان اینکه آیین های عزاداری امام حسین(ع) در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود، گفت: بسیاری به واسطه ی همین عزاداری ها و مراسمات سینه زنی و گریه بر ابا عبدالله ماه محرم به دین مبین اسلام گرویده اند.

 

وی با تأکید بر صیانت از نهضت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: محتوای شعر ها باید به هدف و نهضت این امام معصوم بپردازد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای جلوگیری شود، نباید اشعار و مراسمات عزاداری تنها به ذکر مصیبت متوجه باشند، بیان هدف قیام امام حسین(ع) نیز در محتوای اشعار باید تببین شود.

 

وی تاکید کرد: دشمنان سعی دارند با کمرنگ کردن تعالیم عاشورای حسینی عزاداری ها را بی اثر جلوه دهند و در تلاشند درس آموزی مکتب عاشورا را از بین ببرند، در مراسم عزاداری عموما پیام های تسلیت چاپ و پخش می شود که علاوه بر توهین به اسماء متبرکه مصداق بارز اسراف است./854/202/ب3

ارسال نظرات