۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۲۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیأت های مذهبی مراقب توطئه شیعه انگلیسی در عزاداری های حسینی باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با هشدار نسبت به ترویج عقاید و افکار منحرف شیعه انگلیسی در هیأت های مذهبی و اشعار مداحان، گفت: هیأت های مذهبی باید مراقب توطئه های های دشمنان در منحرف کردن عزاداری ها باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز عصر امروز در همایش یاوران عاشورایی در ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بر ضرورت حفظ محتوا و غنای اصلی برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: محتوای عزاداری های حسینی عامل تقویت بصیرت و معنویت می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مساجد و هیأت های مذهبی نباید سبقه جناحی و سیاسی پیدا کنند، اظهار داشت: بالاترین افتخار هیأت ها و مساجد مذهبی باید پرچم امام حسین(ع) باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

 

وی امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هیأت ‎های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند ادامه داد: هیأت ها  که پرچم امام حسین (ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می ‎کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به وظیفه مداحان در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مداحان و ذاکران باید از اشعار نامتعارف و غیر واقعی در سالروز عزای حسینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از اشعار واقعی و پرمعنا باید درستور کار مداحان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان با هشدار نسبت به ترویج عقاید و افکار منحرف شیعه انگلیسی در هیأت های مذهبی و اشعار مداحان، تأکید کرد: هیأت های مذهبی باید مراقب توطئه های های دشمنان در به انحراف کشاندن عزاداری ها باشند.

 

وی با تأکید براین که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و فرشته نجات یاد کرد و بیان داشت: برای سعادت در دنیا و آخرت باید خود را به معارف حسینی مجهز کنیم و این معارف اصیل می تواند ما را از نیرنگ شیطان حفظ کند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نوکری در آستان مقدس اهل بیت (ع) افتخار بزرگی بوده که وعاظ و مداحان باید قدردان آن باشند، افزود: پرچم اباعبدالله الحسین (ع) به برکت جمهوری اسلامی، این مراسمات را حفظ و به نسل بعدی بسپاریم.

 

وی با اعلام این که وعاظ و مداحان با مشاهده آسیب‌های عزاداری باید عکس العمل‌های منطقی صورت دهند، گفت: عشق به سالار شهیدان همه مسؤولان و مداحان را به این مراسم رسانده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تلاش کنیم مجالس سالار شهیدان به صورت ناب و صحیح برگزار شود، افزود: توجه جدی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد عزاداری و محرم باید در خطابه و مداحی‌ها تبیین شود.

 

وی با تاکید بر این که مراسم های مذهبی ایام محرم در کنار شور مداحی دارای شعور خطابه گویی باشد، گفت: حتما در این مراسمات علما در کنار مداحان باشند و حقایق عاشورا، اهداف عاشورا و معارف بلند اهل بیت در این ایام بیان شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هرگونه بدعت‌ها و آلات موسیقی و قمه زنی در ایام محرم ممنوع است، افزود: هرگونه تشریفات و تزییناتی که در شان سالار شهیدان نیست، جلوگیری شود.

 

وی با بیان این که در اشعار مداحی‌ها، شان و جایگاه ائمه اطهار(ع) حفظ شود، گفت: اخلاص در عزاداری بسیار تاثیرگذار در ارتقا کیفیت برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان خواهد بود./950/202/ب3

ارسال نظرات