۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

در اسلام به جز خدا احدی حق حکومت ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که همه حکومت های سلطنتی از نظر قرآن محکوم است، گفت: کودتا با زور همراه است، جانشینی تحمیل است، اکثریت راه حل است، اقلیت نیز تضییع حقوق اکثریت است.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز در همایش رؤسای شورای اسلامی سراسر کشور که در تالار شهر برگزار شد، با بیان این در اسلام به جز خدا ،احدی حق حکومت ندارد، گفت: پیامبران فرستاده و ولی خدا بودند و هر کدام تایید کننده یکدیگر بودند و امامان نیز بعد از پیامبران تأیید کننده یکدیگر بودند، ما نیز باید از مجتهد عادل پیروی کنیم.


وی با بیان این که همه حکومت های سلطنتی از نظر قرآن محکوم است، اظهار کرد: کودتا با زور همراه است، جانشینی تحمیل است، اکثریت راه حل است، اقلیت نیز تضییع حقوق حقوق اکثریت است. 


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به حادثه منا، تصریح کرد: قران در خصوص کعبه و حج آیاتی را به صراحت آورده است و ما هر چه می گوییم اما وهابیت از قبول کردن آن ها سرکشی می کند از جمله این که قرآن کعبه را برای همه مردم می داند و مالکیتی برای آن قایل نیست و می فرماید: «همه کسانی که ساکن مکه و یا بادیه نشین هستند، حقشان نسبت به مکه یکی است».


این کارشناس مذهبی افزود: قرآن کریم می فرماید: (تولیت مسجدالحرام را باید متقین عهده دار باشند)  و نیز می فرماید: «در مکه خط ویژه ممنوع است همه باید از یک مسیر حرکت و مناسک را در کنار هم انجام دهید».


وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: (مجرم قاتل اگر به شما تیراندازی کرد، شما در مکه حق کشتن وی را ندارید».

 

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی با تاکید بر اهمیت نماز، گفت: مومن کسی است که وقتی قدرت را به دست گرفت ابتدا نماز بخواند بنابراین باید به مسجد توجه شود و با ساخت حسینه و مهدیه، مسجد را خلوت نکنیم.


رییس ستاد اقامه نماز در ادامه به توجه به قرآن اشاره و اظهار کرد: پیامبر قرآن و عترت را به یادگار گذاشته است که از هم جداشدنی نیستند اما امروز در ایام های مذهبی مراسم عزاداری برگزار می شود اما جلسه تفسیر قرآن نداریم.


وی به این روسای شورای شهرها توصیه کرد: ملاقات ها را در مسجد بگذارید و با مسؤولان هیأت های مذهبی ارتباط برقرار کنید به بعد از عاشورا جوانان را دعوت کرده و قرآن را احیا کنید.


وی با بیان این که بین آموزش و پرورش و بازار کار هماهنگی وجود ندارد، تصریح کرد: ریشه همه مشکلات کشور به این خاطر است که آموزش و پرورش و بازار کار فلج است باید این مشکل  از زیربنا حل شود و تحول بنیادین در این زمینه صورت گیرد.


وی افزود: ما مدارج عالی  داریم اما جگر نداریم و بسیاری از اطلاعاتی که در مدرسه و دانشگاه به دانشجویان منتقل می شود، کاربردی نیست.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت ازدواج، گفت: مسؤولان باید به این امر توجه داشته باشند که ازدواج امر مهم و ضروری جوانان است و بیش از فراهم کردن لوازم دیگر از جمله ورزش و غیره باید به ازدواج آن ها پرداخته بود.


این کارشناس مذهبی با بیان این که مقام ها و مسؤولیت های دنیوی ماندگار نیست، بیان داشت: ما باید از توانایی های خود در همه جهات استفاده کنیم و با پرداختن به یک موضوع از مسایل دیگر غافل نشویم.


وی با اشاره به این که غفلت و شهوت در جامعه موجب فساد می شود، اظهار کرد: برای غفلت باید نماز را احیا کرد و برای شهوت نیز باید ازدواج انجام گیرد بنابراین با برپایی نماز و آسان کردن نماز فساد را در جامعه کم کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به این شورا توصیه کرد: تا وقتی که کار واجب است کار مستحب نکنید، تا نسل جدید است به سراغ نسل قبل نروید، تا وقتی با هزینه کم کاری را انجام دهید به سراغ کار هزینه بالا نروید و اگر بهتر از خودتان کاندیدی سراغ داشتید، به سراغ آن پست نروید و کار را به او محول کنید./
1310/201/ب3

ارسال نظرات