۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۱۵۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی:

عملکرد صادقانه در کنار همدلی، در آستانه انتخابات ضروری است

خبرگزاری رسا ـ صفی پور با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به همدلی و همزبانی میان رسانه های استان تأکید کرد و گفت: انتخابات باید در محیطی سالم برگزار شود.
صفي پور در اختتاميه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ظهر امروز در معارفه مدیر جدید خبرگزاری تسنیم که در بیت آیت الله شبستری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 250 نشریه و پایگاه اطلاع رسانی در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که 13 نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت دارد.


وی با بیان این‌که در زمان حاضر 200 نشریه در قالب هفته نامه، فصلنامه، ماهنامه، دو هفته نامه، دو فصلنامه، یک دوماهنامه، و 50 پایگاه خبری در سطح استان مجوز فعالیت دارند، گفت: در سال جاری 50 پایگاه خبری دارای مجوز می باشند، این در حالی است که در سال های اخیر تنها 3 پایگاه مجوز فعالیت داشت.


مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 50 پایگاه خبری دارای مجوز در استان در کنار نمایندگی های خبرگزاری های رسمی در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی به جهت موقعیت خاص خود همیشه مد نظر خبرگزاری های مطرح کشوری بوده است، از این غالب خبرگزاری های ملی در این استان دارای دفتر می باشند.


صفی‌پور با اشاره به موقعیت ویژه استان آذربایجان شرقی و بیان این‌که این استان از استان های فعال کشور در عرصه رسانه است، گفت: در عصر ارتباطات نقش مطبوعات در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقشی ممتاز و قابل تأمل است که مطبوعات استان باید از این شاخص مهم بهره گیرند.


وی با اشاره به نقش مطبوعات در شهر اولین‌ها و اهمیت جایگاه رسانه در ارتقای سطح فکری جامعه، افزود: فضای مطبوعاتی و رسانه ای استان باید با نشاط و نقد منصفانه، کارگشا شود، در یک سال گذشته حتی به یک نشریه تذکر کتبی داده نشده و اگر موردی هم بوده در فضای دوستانه حل شده است. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مطبوعات می توانند با نگرش انتقادی و سازنده و همچنین رعایت اخلاق رسانه ای، نقش مؤثری در معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی داشته باشند و موجب توسعه و پیشرفت کیفی مدیریت استان شوند.


وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه های استانی در محیطی صاقانه و با تأسی به دستوران رهبری با همدلی و همزبانی یک محیط اخلاقی، دشمن شکن و با نگاه وحدت گرایان به فعالیت بپردازند./854/202/ب3

ارسال نظرات