۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۸۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مساجد بهترین محل برای هم دلی وهمزبانی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با اشاره به لزوم همگرایی و هم افزایی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مصداق بارز هم‌دلی و همزبانی هستند، دستگاه‌های مختلف با همگرایی و هم‌افزایی در کانون‌های مساجد در حال فعالیت هستند.
حجت الاسلام ارزاني مدير کل ارشاد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ارزانی عصر امروز در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان، با اشاره به روایتی گفت: کسانی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند مصداق همین روایت هستند که هدایت یک انسان را بسیار بالاتر از عبادت ذکر می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید بر به لزوم همگرایی در فعالیت‌های فرهنگی هنری تصریح کرد: هرکدام از ما در مجموعه خود براساس قوانین و ضوابط خودمان فعالیت‌ها را ساماندهی می‌کنیم ولی این به معنای بی توجهی به دیگر فعالیت‌ها نیست، همه باید در حرکت‌های فرهنگی با هم متحد و همنوا باشیم، فعالیت‌ دستگاه‌ها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مصداق بارز همدلی و همزبانی است.

 

حجت الاسلام ارزانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مصداق بارز همگرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: بهترین محل برای فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، در مسجد همه به فعالیت‌های خود می‌پردازند اما این هم گرایی ناشی از اخلاص دستگاه‌ها و اشخاص موجب می‌شود تا مسجد به بهترین محل برای فعالیت‌های فرهنگی هنری تبدیل شده است، همگرایی و همکاری دستگاه‌های مختلف در کانون‌های مساجد به معنای دخالت در کار یکدیگر نیست بلکه همه به دنبال رشد و تعالی نوجوانان و جوانان در این کانون‌ها هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این توفیق بزرگی است که نصیب مسؤولان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مسؤولان حامی این کانون‌ها شده است، اینکه محلی مناسب برای رشد و تعالی نوجوانان و جوانان ایجاد شود توفیق بزرگ و ارزشمندی است که شامل حال این افراد شده است.

 

وی بهترین راهکار برای برون رفت از تهاجم فرهنگی را مساجد و فضاهای دینی ذکر کرد و گفت: همدلی و همگرایی در این راه بسیار مهم است و ما اگر می‌خواهیم در برابر این تهاجم گسترده دشمن ایستادگی کنیم باید به فضاهای معنوی و دینی توجه جدی داشته باشیم./1304/203/ب2

ارسال نظرات