۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۴۴۵۲
آیت الله نمازی:

جامعه حسینی نباید محلی برای دعوا و اختلاف بین چپ و راست باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه در جامعه حسینی نباید محلی برای دعوا و اختلاف بین چپ و راست باشد، گفت: ما یک اسلام بیشتر نداریم و آن اسلام نبوی است، بنابراین اگر فعالیت گروه‌ها و احزاب در راستای ولایت باشد مقبول اما اگر دعوت به خود و اهداف گروه و جناح باشد مردود است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان کاشان و آران و بیدگل، گفت: اگر فعالیت گروه ها و احزاب و تشکل سیاسی مانند هیئات مذهبی باشد که همه می گویند حسین، آنها هم بگویند اسلام و رهبری و امام و ولایت مقبول است.

 

وی افزود: اگر گروه ها و احزاب و تشکل های سیاسی به دنبال کاسبی خودشان باشند و هر یک از این احزاب رییس جمهور و رییس مجلس و وزیران کابینه را از جناح منتصب به خود بخواهند این دعوت به نفس است و دعوت به اسلام نیست.

 

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه اگر فعالیت گروه های سیاسی هماهنگ با نظام و ولایت نباشند برای کشور تهدید است ابراز کرد: هنگام انتخابات  گروه ها و جناح های سیاسی مقابل هم صف بندی و جناح بندی می کنند در حالیکه در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

 

به گفته وی، حزب در اسلام فقط حزب الله است و این رهبری است که اینها را مبلغان باید با بیان ساده و روان برای مردم بیان کنند.

 

سربازان و افسران عرصه جهاد و تبلیغ خود را برای تبلیغ ماه محرم و صفر آماده کنند

نماینده ولی فقیه کاشان با اشاره به آغاز فعالیت مضاعف وعاظ و روحانیت در ماه محرم و صفر از سربازان و افسران عرصه جهاد و تبلیغ خواست برای این ماه خود را مجهز و مسلح کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: روحانیت باید خود را براساس شرایط زمانی و حوادث داخلی و آنچه در کشورهای مجاور درحال انجام است جبهه توحید و ملت به ویژه جوانان را که هدف اصلی تبلیغات استکبارجهانی است به معارف بلند اسلام تقویت کنند.     

 

وی اشاره با بیان اینکه آنچه که روحانیت شیعه در اختیار دارد در هیچ کدام از فرقه ها و ادیان دیگر وجود ندارد گفت: مراسم های روزهای یکشنبه کلیسای های داخل و کشورهای غربی مراسمی سرد و بی روح با حضور تعدادی از سالخوردگان است و این درحالی است که ظرفیت و امکاناتی که در اختیار روحانیت شیعه است در اختیار هیچ قشری از رهبران مذهبی ادیان دیگر وجود ندارد.

 

به گفته وی، هنر حوزه های علمیه و روحانیت شیعه این است که بتواند از این ظرفیت ها و قابلیت هایی که به برکت اهل بیت(ع) در اختیار ما قرارگرفته است با مدیریت و برنامه ریزی حداکثر و حد اعلای استفاده را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آور شد: در هیچیک از کشورهای دنیا و در هیچیک از ادیان دیگر حتی اهل سنت نمی توان چنین ظرفیتی را که مردم طی دو ماه متوالی شب و روز محرم و صفر را پای منبرعزارداری سپری کنند.

 

وعاظ و روحانیت کار تبلیغ را جدی گرفته و با سهل انگاری از حاشیه این مسؤولیت عبور نکنند

آیت الله نمازی در ادامه از وعاظ و روحانیت خواست در شرایط حساس امروز که رهبر معظم انقلاب، ولی امر و فرمانده کل قوا چندین بار طی چند ماه گذشته دستور آماده باش صادر کرده است، کار تبلیغ را جدی گرفته و با سهل انگاری از حاشیه این مسؤولیت عبور نکنند.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری مردم را حامی و سرمایه انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: همانگونه که امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب روی مردم حساب باز کرد و زمان جنگ نیز مردم جبهه ها را با هدایت روحانیت اداره کردند و مساجد به ویژه مصلی نمازجمعه مرکز اعزام جوانان به جبهه و محل جمع آوری کمک های مردمی بود، امروز نیز روحانیت می تواند از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده کند.

 

آیت الله نمازی درادامه بر نقش روحانیت و نماز و منبر و خطابه در بیدار باش افکار عمومی و اطلاع رسانی آسیب ها، تهدیدها، خطرها و توطئه ها تأکید کرد و گفت: توجه به این مطالب باید در اولویت اول منبرها در ایام محرم و صفر و دوازده ماه سال قرارداشته باشد.

 

معرفت شناسی جوانان نخستین اولویت منبرهای محرم و صفراست

وی معرفت شناسی برای جوانان را نخستین اولویت منبرهای محرم و صفر اعلام کرد و گفت: آلوده شدن بشر به فحشا و منکرات، ناشی از جهل به خدا است و آنچه انسان را از فحشا و منکرات محفوظ نگه می دارد معرفت به خدا است، بنابراین مهم ترین علت گناه، اختلاف، اختلاس و منازعات و درگیری ها حتی در بین خواص از ضعف افراد به معرفت الله است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از وعاظ و خطبا خواست تا خطابه های امام حسین و مناجات ها و دعای روز عرفه و فراز هایی را که در رابطه با معرفت الله است برای مردم بیان کنند چرا که جوانی که معرفت به خدا داشته باشد گناهی را مرتکب نخواهد شد.

 

آیت الله نمازی کلید حل مشکلات و معضلات را در دست وعاظ وخطبا دانست و یاد آور شد: وعاظ و خطبا می توانند با آشنا کردن جوانان با معرفت الله آنها را از معضلات اجتماعی نجات دهند.

 

وی افزود: حضور جوانان در مراسم های عزاداری و مساجد و تکایا بهترین فرصت برای مبلغان است، از این رو مبلغان باید با مطالعه باشند و با مطالب جدیدی که بدعت نباشد جوانان راجذب منبرها کنند چون اسلام حرف برای گفتن زیاد دارد به طوریکه اگر یکصد سال نیز مطالب و محتوا بخواهید در دسترس قرار دارد و دست مبلغان برای ارائه مطالب جدید از طریق قرآن، تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باز است و مبلغان می توانند یکی 10 شب منبر خود را به معرفت الله اختصاص دهند.

 

کربلا و عاشورا دانشگاهی است که پیام آن معرفت الله و انس باقرآن و نماز است

به گفته وی، مبلغان باید تلاش کنند اخلاص در عمل را برای مردم تعریف کنند و  خدا در دلها جای دهند تا هیچ چیز ی در قلب مومن به غیر خدا وجود نداشته باشد و همه چیز برای خدا باشد.

 

آیت الله نمازی بیان موضوعات خانوادگی، فلسفه عاشورا، ترویج و تفکر عاشورایی را از جمله موضوعات مهمی دانست که مبلغان و خطبا در عزاداری های محرم می توانند به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی افزود: خانواده درجامعه توحیدی مظهر و کانون مهر و محبت و محل آرامش و امنیت است و هریک از افراد خانواده باید به وظایفی که بر عهده دارند آشنا باشند چرا که خداوند کانون خانواده را براساس مهرو محبت قرارداده است و نباید محلی برای معرکه و درگیری باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین فلسفه عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: کربلا و عاشورا دانشگاهی است که پیام آن معرفت الله و انس باقرآن و نماز است و همه این ها در زیارت عاشورا که دارای 22 محور است آمده است که باید برای مردم بیان شود./1307/201/ب1

ارسال نظرات