۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۹۳۸۲۶
آیت‌الله فقیهی خبر داد؛

تشکیل مجمعی در جامعه مدرسین برای پیگیری فاجعه منا/ آمریکا حامی سردمداران کفر و نفاق است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل مجمعی در جامعه مدرسین برای پیگیری فاجعه انسانی منا خبر داد و گفت: امیدواریم این مجمع و مسؤولان کشور بتوانند این حادثه بزرگ انسانی را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
آيت‌الله فقيهي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از جامعه مدرسین به عنوان عالی ترین ارگان فرهنگی حوزه بعد از مراجع معظم تقلید دانست و گفت: این اجلاسیه های منطقه ای به منظور بهره گیری از نظرات علمای بلاد و روحانیت شهرهای مختلف کشور است که هر ساله در یکی از استان های کشور و به صورت منطقه ای برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین با مشارکت مازندران، گیلان و گلستان و علمای این سه استان در حال برگزاری است، افزود: این اجلاسیه با هدف بررسی مسائل مختلف کشور نظیر در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حوزوی برگزار و مشکلات و چالش های موجود در این حوزه بررسی و راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات و معضلات ارائه شد.

 

آیت‌الله فقیهی با بیان این که خوشبختانه برگزاری منطقه ای اجلاس جامعه مدرسین در استان ها مود استقبال بسیاری از علما و شخصیت های حوزوی شهرستان ها قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه علما نیز با حضور در این اجلاسیه  نظرات صائب خود را به جامعه مدرسین اعلام کردند و با حضور در جلسات کمیسیون ها مسائل مختلفی در سه حوزه فرهنگی، حوزه و روحانیت و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.

 

وی با بیان این که خوشبختانه جلسات کمیسیون های تخصصی جامعه مدرسین به صورت کاملاً کارشناسی و با دقت هر چه بیشتر برگزار شد، ادامه داد: این اجلاسیه منطقه ای به حتم اثرات بسیار خوبی برای عالم اسلام، پیشبرد اهداف جهانی به ویژه تقویت وحدت و منافع ملی کشور و همچنین تقویت جایگاه ولایت و رهبری خواهد داشت.

 

آیت‌الله فقیهی همچنین ادامه داد: همچنین برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین در آستانه دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که هماهنگی های خوبی نیز در این خصوص انجام شده، اثرات بسیار مطلوبی خواهد داشت.

 

وی بحث اقتصاد مقاومتی را یکی از مباحث مهم مطرح شده در کمیسیون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین دانست و گفت: مسأله مقاومتی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و جزء فرمان های ایشان است که باید مورد توجه قرار گیرد و جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در جهت تحقق این مطالبات معظم له گام برداشته است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سران نظام به ویژه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما موضع گیری بسیار خوبی در این خصوص داشتند و همین مسأله موجب اثرگذاری بوده است.

 

وی با تأکید بر تشکیل سریع کمیته حقیقت یاب برای بررسی دقیق فاجعه انسانی در منا، افزود: باید این کمیته با جدیت این فاجعه انسانی را پیگیری کند که مراجع عظام تقلید، علما و دولت نیز تأکید ویژه در این خصوص داشتند.

 

آیت‌الله فقیهی همچنین از تشکیل مجمعی در جامعه مدرسین برای پیگیری فاجعه انسانی منا خبر داد و گفت: امیدواریم این مجمع و مسؤولان کشور بتوانند این حادثه بزرگ انسانی را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: همه بخش های کشور باید تحت فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و هر فرمانی که ایشان می دهند دیگران باید مطاع بوده و توجه کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که آمریکا باید بداند تا مادامی که از کشورهای مرتجع منطقه به ویژه صهیونیست های غاصب حمایت می کند نمی توانیم به رابطه با آنها فکر کنیم، گفت: آمریکا حامی سردم داران کفر، نفاق و  گروه های تروریستی نظیر داعش است.

 

وی ادامه داد: امام جمعه مکه در نماز جمعه این هفته کشتن شیعیان را جایز دانست و این همان کشوری است که مورد حمایت آمریکا است وما چطور می توانیم با چنین کشوری ارتباط برقرار کنیم./950/302/ب2

ارسال نظرات