۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۳۷۵۹
استاندار مازندران:

برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین گامی بزرگ در جهت تبیین نقش این نهاد مهم است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران گفت: برگزاری هرساله اجلاسیه جامعه مدرسین گامی بزرگ در جهت تبیین نقش و رسالت این نهاد مقدس دینی و مدنی است که نقش بسزایی در جهت گیری های کلان فرهنگی جامعه ایران اسلامی و مدیریت بهینه و مطلوب حوزه های علمیه رسالت مهمی بر عهده دارد.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح، استاندار مازندران امروز در نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: برگزاری هر ساله اجلاسیه جامعه مدرسین گامی بزرگ در جهت تبیین نقش و رسالت این نهاد مقدس دینی و مدنی است که نقش بسزایی در جهت گیری های کلان فرهنگی جامعه ایران اسلامی و مدیریت بهینه و مطلوب حوزه های علمیه رسالت مهمی بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به موضوع هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با عنوان نقش و رسالت روحانیت در تبیین وضعییت کنونی کشور، افزود: انتظار می‌رود جامعه مدرسین با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین و بررسی مسائل مهم داخلی، ‌جهانی و منطقه ای،‌ دولت تدبیر و امید را در تحقق برنامه ها و سیاست های اعتلای کشور همراهی و در ترویج سبک زندگی دینی و نشر اخلاق اسلامی در جامعه مانند گذشته گام های اساسی بردارد.

 

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین و حوزویان کشور باید ضمن شناسایی درون مایه های اسلامی برای سبک زندگی و ندوین آموزه های ائمه معصومین (ع) و مفاهیم بلند تربیت از نگاه آنان، ‌نسبت به تبیین این مهم اهتمام کنند.

 

فلاح تصریح کرد: ‌جامعه مدرسین و حوزویان کشور باید نسبت به ترویج نگرش های اعتلالی در حوزه اخلاق و عدم رواج افراط و تفریط در فضای فرهنگی و سیاسی جامعه نیز حساسیت لازم را داشته باشند تا در سایه این روش متعالی و اخلاقی که سیره ائمه اطهار(ع) بوده است، ‌جامعه ایران اسلامی در آینده به سمت یکدلی، ‌وحدت و پذیرش همه نگرش های ممتاز اخلاقی و فکری پیش برود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مازندران همواره به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بستر مناسبی برای رویش حوادث سیاسی و حرکت های دینی بوده است، ادامه داد: به دلیل داشتن فرهنگ و زبان متفاوت،‌ در دوره‌های مختلف توجه دولت‌های مرکزی به خود را جلب کرده است و تحولات این استان گاه بر تحرکات و تحولات فرهنگی کشور اثر گذار بوده است.

 

استاندار مازندران با بیان این که حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی، ‌پایگاه تعلیم و ترویج مبانی دینی و گسترش انوار الهی، ‌قرآنی و سرمنشأ آگاهی های دینی هستند، بیان داشت: حوزه های علمیه در تاریخ، نقش مهمی را در بیداری امت اسلامی ایفا کرده اند.

 

فلاح فعالیت 48 مدرسه علمیه برادران و خواهران در مازندران را نشان دهنده سبقه در این استان دانست و تصریح کرد: برخورداری از میراث فرهنگی غنی و دار بودن بیشترین نرخ دانش آموزختگان دانشگاهی در بین استان های کشور، ‌شرایط مناسبی برای تولید علم و گسترش دانش و معرفت افزایی در سطح منطقه شمال و ایران فراهم آورده است.

 

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود خود ابلاغ و رساندن پیام خداوند متعال به مردم را مهم ترین رسالت روحانیت دانست و گفت: روحانیت حلقه رابط و واصل بین خداوند متعال و مردم است.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. 

 

فلاح یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است. 

 

وی با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

 

استاندار مازندان به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 36 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست. 

 

فلاح به این که روحانیت امروز پیام های الهی را برای مردم بازگو می کند، خاطرنشان کرد: این نعمت بزرگ شامل هر انسانی نمی شود و این یک سعادت بزرگی است که روحانیت حامل پیام خداوند متعال است.

 

وی با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران پایه گذاری شده است، ادامه داد: ساکنان طبرستان از آغاز، ‌عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) ‌نشان دادند و از آن زمان به بعد مازندران،‌ پایگاه محکمی برای فرزندان پیامبر و پناهگاه آل الله محسوب شد و مازندران به عنوان مهد تشیع در شمار محدود مناطقی است که از همان روز نخست، ‌در زیر لوای اهل بیت (ع) به اسلام شرفیاب شد.

 

فلاح با اشاره به این که مازندرانی ها از همان روزهای نخست نهضت امام خمینی(ره) با ایشان همراه بوده اند و در این مسر بزرگ 75 شهید تقدیم کردند، تصریح کرد: لیکن اوج فداکاری، ‌شجاعت و حق باوری مازندرانی ها را بادی در دفاع مقدس جستجو کرد به نحوی که در این دفاع مقدس بیش از ده هزار شهید تقدیر اسلام و در قالب لشگر 25 کربلا در عملیات های مختلف به نحوی بایسته نقش آفرینی کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات