۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۳۷۵۳
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران شهرضا:

رسالت طلاب سوق دادن افکار عمومی به سمت وحدت و تأکید بر ولایت محوری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرضا با اشاره به نقش طلاب و مبلغان خواهر در رابطه با ایجاد نهضت روشنگری اسلامی، گفت: سوق دادن افکار عمومی به سمت وحدت و تأکید بر ولایت محوری به عنوان محور پیشرفت اهداف اسلام ناب از رسالت های طلاب به ویژه خواهران طلبه در جامعه است.
طلاب
اسماعیل خان احمدی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه معصومیه شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری آن بر افکار عمومی جهان اسلام، امت اسلامی در سراسر جهان در راستای مقابله با متحجران مقدس مآب به میدان مبارزه با شرک، کفر و نفاق آمدند.
 
وی در ادامه افزود: طرفداران اسلام آمریکائی در راستای کنترل افکار عمومی جهان و جلوگیری از تاثیر پذیری جهان اسلام از انقلاب اسلامی، در حوزه های مختلف اقدامات متفاوتی از جمله ایجاد گروهک القاعده، داعش و گروه های تکفیری کردند، اما این دسیسه ها با بصیرت امت اسلامی خنثی شد.
 
خان احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع حوادث اخیر در مکّه و منا گفت: متعصبان حاکم بر حرمین شریفین پس از شکست در سایر جبهه ها اقدام به کشتار حجاّج کردند که از آن جمله می توان، به واقعه سال 1366 در موسم حج اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته نیز عربستان هزینه های سنگینی جهت تسلط داعش بر شام و عراق متحمل شد اما با استقامت امت اسلامی هیچ گونه دستاورد قابل توجهی کسب نکرد، بنابراین به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در دو جبهه عراق و سوریه طی شش ماه گذشته چند اقدام خونین در منطقه شکل داد.
 
استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا عنوان کرد: تهاجم نظامی به مردم مظلوم یمن و عدم تدبیر در مدیریت مناسک حج که منجر به وقوع حوادث سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه خون‌بار منا شد، از جمله این اقدامات است.
 
خان احدی در ادامه با اشاره به نقش طلاب و مبلغان خواهر در رابطه با ایجاد نهضت روشنگری اسلامی، اظهار کرد: وظیفه طلاب شناخت نسبت به اهداف و روش های عملکرد آل سعود در منطقه و روشنگری مردم نسبت به پرهیز از عوامل تفرقه انگیز در جامعه است.
 
 
وی همچنین با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» عنوان کرد: سوق دادن افکار عمومی به سمت وحدت و تأکید بر ولایت محوری به عنوان محور پیشرفت اهداف اسلام ناب از جمله دیگر رسالت های طلاب خواهر در جامعه است.
 
 
استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا تصریح کرد: دشمن به دنبال تربیت شیعه غیر سیاسی و استثمار جهان اسلام است، باید از ظرفیت کنگره بزرگ محرم و اربعین برای روشنگری در این خصوص استفاده شود.
 
 
خان احمدی در پایان با اشاره به خصوصیات و ویژگی های نظام  جمهوری اسلامی ایارن و اهداف آن گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به منزله شورش جهان اسلام بر علیه ظلم خارجی و تعصب داخلی بوده است. /868/302/ب2
ارسال نظرات