۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۷۳۱
آیت الله آملی لاریجانی:

دولت موظف است همه ابزارها را برای ارتقای فضائل در جامعه بکار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آملی لاریجانی بابیان این که امروز با هجوم افکاری برای تضعیف مبانی عقیدتی مواجه هستیم گفت: امروز علوم انسانی غربی هجوم خود را در کشور آغاز کرده است و ما آن مفاهیم را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم.
آيت الله لاريجاني درجمع روحانيان گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله لاریجانی آملی، رییس قوه قضائیه امروز نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری بابیان این که امروز مسائل مهمی در روزگار وجود دارد که علما و فقهای دینی باید به تبیین آن برای جامعه بپردازند، گفت: علما باید علاوه بر تحصیل باید در جهت ترویج معارف دینی در جامعه نیز گام بردارند.

 

وی با اشاره به این که امروز شاهد هجوم افکاری برای تضعیف مبانی دینی و عقیدتی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هجوم علوم انسانی غربی در جامعه هستیم و ما نیز همان مفاهیم را در دانشگاه ها تدریس می کنیم.

 

رییس قوه قضائیه با اشاره به این که متأسفانه در علوم روانشناسی همچنان توصیه های برگفته از مبانی و اندیشه های غربی تدریس می شود، تصریح کرد: امروز یکی از رسالت های مهم علما و روحانیان تبیین مبانی فکری و انسانی است تا بر این اساس به پرسش های جامعه پاسخ گویند.

 

وی در ادامه سخنان خود به نظرات برخی شخصت های غربی در خصوص دین اشاره کرد و با بیان این که مارکس دین را افیون جامعه می خواند، گفت: متأسفانه درب دانشگاه‌ها بر روی افکار غربی باز است درحالی‌که نگاه افکار غربی به انسان خاص است امانگاه قرآن و پیامبر به انسان متفاوت است.

 

آیت الله آملی لاریجانی به خلأ امروز در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این خلأ به وجود آمده عظیم است و باید در جهت رفع آن تلاش شود، ادامه داد: باید بررسی شود با چه روشی استنباطات علمی انجام داد.

 

رییس قوه قضائیه بر ضرورت بهره گیری از شیوه های مناسب و به روز در حوزه تبلیغ دین تأکید کرد و با بیان این که تنها اکتفا کردن به شیوه های سنتی تبلیغ پاسخگو نیست، تصریح کرد: استفاده از شیوه‌های مدرن تبلیغ خوب است و انحصار شیوه‌های سنتی تبلیغ مناسب نیست.

 

آیت الله آملی لاریجانی بر ضرورت اجرای قوانین دینی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که نظام اسلامی یک نظام بی‌نظیر و یکتا با معماری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز مردم سالاری دینی در کشورمان محقق شده است.

 

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر و یکتا است، تصریح کرد: امروز به برکت ولایت فقیه همه قوا از یکدیگر مستقل هستند و در جاهای دیگر دیده نمی شود.

 

رییس قوه قضائیه با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس اندیشه های الهی بنا شده است، خاطرنشان کرد: در این نظام دینی علاوه بر ولی‌فقیه، رئیس قوه قضاییه، خبرگان رهبری، دادستان و غیره باید مجتهد باشند و اصول فقهی را باید بدانند.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله بصیرت و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این اصل اشاره کرد و با بیان این که رهبری در جریان فتنه 88 همواره بر بر بصیرت داشتن تأکید داشتند، خاطرنشان کر: متأسفانه آن دسته از کسانی که سال ها با امام راحل بودند در جریان فتنه نتوانستند راه صحیح را تشخیص دهند.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که در جریان فتنه 88 دشمنان نظام از همه ابزارهای موجود در جهت ضربه زدن به نظام و آوردن مردم به کف خیابان ها استفاده کردند، گفت: اما بصیرت و آگاهی مردم که نشان دهنده ایمان و تقوای بالای آنها بود مانع تحقق توطئه دشمنان شد.

 

رییس قوه قضاییه، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی الهی و بر اساس و بر اساس توحید دانست و خاطرنشان کرد: دولت موظف است همه ابزار موجود را در جهت ارتقای فضایل دینی فراهم کند.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که امروز علما و روحانیان نقش بسیار مهم در بصیرت افزایی در جامعه دارند، گفت: راه بصیرت امروز ولایت‌فقیه است و امروز شاخص عزت و افتخار و سربلندی کشور، ولایت‌فقیه است./950/پ202/ج

ارسال نظرات