۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۹۳۳۰۲
آیت الله طبرسی:

برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین نقش مؤثری در ابلاغ پیام انقلاب به دنیای اسلام دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین در شرای امروز دنیای اسلام می‌تواند نقش مؤثری در اصلاح روند جوامع مسلمان و نیز ابلاغ پیام آزادگی و سربلندی برای دل های بیدار مسلمانان، در همه جای جهان باشد.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران همزمان با برگزاری هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که طبرستان از دیرباز دیار علویان بوده و اسلام را با اهل بیت(ع) پذیرفته و نخستین حکومت علوی نیز در این سرزمین پایه گذاری شده است، افزود: مازندران خاستگاه ولایتمداران و دلیرمردانی بوده که همواره در طول تاریخ در آزمون های ملی و دینی نقش بی بدیلی را به نمایش گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: حضور مردم ولایی و با بصیرت مازندران در عرصه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تقدیم بیش از 10 هزار شهید،‌ جلوه ای دیگری از حضور حماسی و توأم با شور و شعور فرزندان این خطه همیشه سبز است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که از دیگر حماسه های ماندگار فرزندان غیور این سامان نقش امکان ناپذیرشان در هشت سال دوران دفاع مقدس است، افزود: نام مازندران همواره به نام لشکر 25 کربلا گره خورده، لشکری که به گواه تاریخ  مستند دفاع مقدس و تحلیلگران آن، یکی از عملیاتی ترین لشکرها در شکاندن خطوط دفاعی دشمن محسوب می شد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امروز دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: امروز قدرت های استکباری و در رأس آن آمریکای جنایتکار و صهیونیسم پلید به دنبال نابوی اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نظام سلطه پس از هشت سال دفاع مقدس دریافته که دیگر تهدید نظامی علیه ملت ایران کارساز نخواهد بود، بیان داشت: در پی ناکارآمدی حربه نظامی آنها به دنبال ایجاد تفرقه، اختلاف و ایجاد ناامنی در میان امت اسلامی هستند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که بحران های امروز جامعه اسلامی از سوی دشمنان تنها با هدف تأمین منافع خود و صهیونیست های غاصب صورت می گیرد، افزود: مدت ها است شاهد آن هستیم که در بسیاری از کشورها موج بیداری اسلامی را با به انحراف کشانیدن قیام مردمی، بنفع خود مصادره کرده اند که نشانه ی بارز آن وضعییت کنونی مصر، لیبی، تونس و دیگر کشورهای اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در چنین شرایطی برپایی اجلاسیه ها، کنگره ها و همایش های متعدد می تواند نقش مؤثری در اصلاح روند جوامع مسلمان و نیز ابلاغ پیام آزادگی و سربلندی برای دل های بیدار مسلمانان، در همه جای جهان باشد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که مازندران 15 و 16 مهر ماه به مدت دو روز میزبان هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، تصریح کرد: بی تردید آنچه که از فحوای این اجتماع نورانی و پرشور می تراود، می تواند خط مشی مفیدی در راستای روشنگری و سوق دادن هر چه بیشتر مواضع و عملکردها به سمت و سوی رهنمودهای مقام معظم رهبری قلمداد شود.

 

وی نقش و رسالت روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور را هدف و موضوع اصلی این اجلاسیه عنوان کرد و افزود: با توجه به حوادث مهم جهانی و منطقه ای و همچنین مشکلات و بحران هایی که امروز در دنیای اسلامی شاهد آن هستیم این اجلاسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سابقه حضور حوزه های علمیه و پرورش چهره های درخشان در تاریخ مازندران یکی از افتخارات ارزشمند مازندران است، تصریح کرد: تنها در یک دوره در شهرستان آمل 70 مدرسه علمیه وجود داشت و این نشان دهنده این است که فضای این دیار یک فضای دینی و فرهنگی بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برگزاری منطقه ای اجلاسیه جامعه مدرسین در ارتقای سطح دینی مازندران تأثیر بسیار ارزشمندی دارد، گفت: بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان نیز در کمیسیون های بررسی و به قم ارسال شده و جامعه مدرسین نیز این آسیب ها و مشکلات را بررسی و برای حل‌ آن در دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه پیگیری می کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات