۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۹۳۲۸۶
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر مطرح کرد؛

ضرورت تعامل مراکز فرهنگی با حوزه‎های علمیه

خبرگزار رسا ـ حجت الاسلام ناصری گفت: ضروری است که بخش‎هایی از جامعه که متولی مسأله فرهنگ هستند به دست طلاب و حوزه‎های علمیه سپرده شود.
حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز

حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز،  با اشاره به جایگاه و اهمیت حوزه علمیه تبریز گفت: حوزه تبریز، خاستگاه علمای بزرگ بوده و برای بازیابی این هویت لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند.


وی در ادامه به معرفی مدرسه حضرت ولی عصر(عج) پرداخت و افزود: این مدرسه با حدود 500 طلبه در ده پایه تحصیلی، بزرگترین مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی است، این مدرسه‌ای علمیه در فرهنگ عمومی شهر تأثیر بسزایی دارد.


مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز اضافه کرد: مدارس علمیه امیرالمومنین(ع)، امام صادق(ع) تبریز جزء مدارس اقماری مدرسه ولی عصر(عج) می باشند، بنابر این با احتساب مدارس دیگر، دارای طلاب بیشتری می باشد است.


این استاد حوزه با تأکید بر اسوه عملی و تربیت بصری و غیر لسانی طلاب، تصریح کرد: طلاب از لحاظ آموزش و تهذیب باید بصورت توأمان مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند، براین اساس اساتید می توانند علاوه بر تدریس، الگوی عملی طلاب باشند.


وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در سال تحصیلی آینده در راستای پیشبرد علمی و اخلاقی طلاب برنامه هایی را مد نظر دارد و امید است با اجرای این برنامه ها حرکتی رو به جلو  و در مسیر هرچه بهتر شدن داشته باشد.


حجت الاسلام ناصری افزود: حوزه های علمیه از اصلی ترین تغذیه کننده های فکری و اعتقادی جامعه به حساب می آیند و طلاب و روحانیون باید با حضور در مساجد، ادارات و دانشگاه ها باید ضمن فعالیت های تبلیغی، به شبهات مردم پاسخ علمی، مستدل و قانع کننده بدهند.


وی با تاکید بر این که روحانیان باید با مراکز تاثیرگذار فرهنگی تعامل گسترده ای داشته باشند، افزود: ضروری است که بخش هایی از جامعه که متولی مسأله فرهنگ هستند به دست طلاب و حوزه های علمیه سپرده شود./854/302/ب3

ارسال نظرات