۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۹۳۲۶۸
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

تأسیس بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به تأسیس بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال‌غرب کشور، اظهار داشت: فاز نخست این مدرسه علمیه با عملیاتی شدن، 5 هزار طلبه را در خود جای خواهد داد.
حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام انتظاری مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تأسیس بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال‌غرب کشور، اظهار داشت: فاز نخست این مدرسه علمیه با عملیاتی شدن 5 هزار طلبه را در خود جای خواهد داد.


وی با تشریح ابعاد این پروژه عظیم، افزود: حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع مراحل ابتدائی آن برای تأسیس در حال انجام است، امید داریم فاز نخست آن بعد از سه سال به مرحله عملیاتی برسد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه بااشاره به راهبرد تحصیلی این مدرسه علمیه اذعان داشت: با تأسیس این حوزه بسیاری از نیاز های منطقه شمال غرب کشور تأمین خواهد شد، همچنین با توجه به افزایش استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه و کمبود مکان تحصیلی می توان پاسخ گوی استقبال نسل جوان بود.


حجت الاسلام انتظاری یادآور شد: با تأسیس این مدرسه، تبریز در رتبه اول حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت، با این اقدام شاهد ارتقاء سطح فرهنگی استان منطقه خواهیم بود و تأثیر بسیار مهمی در وضعیت فرهنگی شهر خواهد گذاشت.

 

وی افزود: براساس سند چشم انداز حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، تا سال 1404 تعداد طلاب را از  3 هزار 500 نفر به بیش از 10هزار طلبه ارتقاء خواهیم داد، امیدواریم خیرین ما را در تأمین بودجه حوزه علمیه یاری کنند تا شاهد تربیت طلابی مستعد و فعال باشیم.


مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حوزه علمیه مستقل از دولت است، ابراز داشت: اوقاف و هیچ کدام از نهادهای فرهنگی ریالی به حوزه های علمیه کمک مالی نکرده اند و این انتظار حداقلی از دولت وجود دارد که در شهرهایی پرجمعیت نسبت به احداث ساختمان مدارس علمیه اقدام کند./854/303/ب2

ارسال نظرات