۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۳۲۱۴
آیت الله شبستری:

برگزاری با شکوه عزاداری‌ها تعظیم شعائر و عامل وحدت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر برگزاری باشکوهتر مراسمات عزاداری، گفت: تعظیم شعائر و احکام دینی در گرو برگزاری با شکوه عزاداری ها و مراسمات مذهبی است.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مشترک برگزاری مناسبت های مذهبی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: نبی مکرم اسلامی می فرماید که حسین از من است و من از حسین هستم.


وی با بیان این‌که بخش دوم این روایت کمی مهمل است، افزود: اگر بنیان گذاری دین مبین اسلامی به دست رسول اکرم(ص) تحقق یافت، بقای شریعت و دین مبین اسلامی به دست حضرت اباعبدالله(ع) اتفاق افتاده است، شاید این سخن از این منظر است.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات حضرت امام(ره)، ابراز داشت: اگر امام راحل فرمودند که محرم و صفر دین اسلام را نگاه داشت از این رهگذر و از این منظر بود، در حقیقت این انقلاب اسلامی ایران که در عصر جدید اسلام ناب محمدی را به دست امام راحل احیا کرد نشأت گرفته از حادثه کربلا است.


وی تصریح کرد: بزگرداشت مناسبت های مذهبی به واقع تعظیم شعائر دینی و الهی است، بزرگداشت ایام الله و مناسبت های مذهبی اعیاد و مراسمات عزادری سبب ترویج دین و احکام اسلامی است، از این رو باید در برگزاری مراسمات مذهبی توجه بیشتری داشت.


امام جمعه تبریز اظهار داشت: دستجات عزاداری نباید این مراسمات عزاداری را با تعرض به حقوق مردم آمیخته کنند، هیأت های مذهبی و دستجات عزادری مراسمات خود را تا ساعت 12 شب تمام کنند چون تعرض به حقوق مردم عزاداری را از عمل مستحب به عمل حرام مبدل خواهد کرد.


وی با تأکید بر اجتماع و عزاداری متمرکز در شهر تبریز، افزود: این مراسم لازم است گسترده تر و در شأن شهری که شهر تشیع و پایتخت تشیع نام گرفته است برگزار شود، مراسم عزاداری متمرکز با حضور غالب هیئات مذهبی و باشکوه تر برگزار شود.


وی با اشاره به هجمه تبلیغی وهابیت، تأکید کرد: در برابر تبلیغات وهابیت باید مراسم مذهبی که مظهر وحدت و تعظیم شعائر است با شکوه تر برگزار شود، وهابیت خبیث بویی از انسانیت نبرده است، حادثه منا نیز زیر سر تفکر وهابیت بود، اتفاق افتاد، از این رو شعار مرگ برآل سعود امسال باید در میان شعارهای استکبار ستیز گنجانده شود.


رییس شورای مجمع عالی جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما، تصریح کرد: صدا و سیما از پخش برنامه هایی که به نوعی بدعت، غیر مشروع و خرافی است پرهیز کند، صدا و سیما لازم است از کارشناس دینی در تأیید برنامه های مذهبی و دیگر برنامه ها بهره ببرد، رهبر انقلاب نیز بر خرافه زدایی در مراسمات عزاداری تأکید کرده است./854/202/ب1

ارسال نظرات