۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۹۳۰۹۵
مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین:

برگزاری منطقه‌ای اجلاس جامعه مدرسین تجلی وحدت و همدلی علمای بلاد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه، برگزاری منطقه‌ای اجلاس جامعه مدرسین را فرصتی برای تحقق وحدت و همدلی علما و روحانیان مناطق مختلف دانست.
چهارمين اجلاسيه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم  جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت الاسلام صادقی مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که زمینه برگزاری هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران فراهم شده است، گفت: این اجلاسیه 15 و 16 مهر ماه با حضور علما، فقها و نخبگان حوزوی استان های شمالی در ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین با علما و فقهای استان های گیلان، گلستان و مازندران با موضوع نقش و رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور برگزار می شود، افزود: در این اجلاسیه بیش از 800 نفر از علما، فقها و شخصیت های حوزوی سه استان شمالی کشور حضور دارند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغ و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیش از برگزاری اجلاس در سه استان، گفت: این کمیسیون ها که با حضور علما، روحانیان و نخبگان حوزوی استان های شمالی برگزار شد، مهم ترین مسائل و مشکلات مربوط به این سه بخش از سوی کمیسیون های مربوطه بررسی و نتایج آن به دبیرخانه جامعه مدرسین ارائه شده است.

 

مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه سخنان خود به اهمیت و آثار مطلوب این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: عملی کردن خواسته حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به منظور اجتماع و همدلی و ارتباط علما، اتحاد و همدلی علمای مناطق با یکدیگر با جامعه مدرسین و مسؤولان حوزوی و نهادهای روحانیت، کسب اطلاع علما از وضعیت منطقه و کشور و جهان اسلام، کسب اطلاع مراکز تصمیم گیر حوزوی و دولتی از شرایط و وضعیت منطقه و درخواست علما و نخبگان و تهیه گزارش از وضعیت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان استان های برگزار کننده و همچنین وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان در اجلاسیه  های منطقه ای از جمله مهم ترین آثار و برکات برگزاری این اجلاسیه منطقه ای است.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به تشکیل کمیسیون های سه گانه حوزه روحانیت، فرهنگی تبلیغی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: موضوعات هر یک از این کمیسیون ها در محتوای کلی مورد بررسی و پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان این که هر یک از کمیسیون های عنوان شده به بررسی آسیب ها و چالش های مورد نظر در آن بخش ها پرداختند، افزود: همفکری و اطلاع از مشکلات و آسیب های موضوعاتی مانند حوزه های علمیه و روحانیت، وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منطقه ای، ارائه راهکار و راحل جهت حل مشکلات و دغدغه های مطرح شده و همچنین پیگیری و اجرایی کردن درخواست و مصوبات مورد تأکید مسؤولان منطقه از جمله مسائل مهم و قابل پیگیری در این اجلاسیه است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: تهیه گزارش و سند چشم انداز از مباحث پیش روی و یا مباحثی که به اقتضاء و شرایط ایجاب می کند در اجلاسیه های جامعه مدرسین به آن پرداخته شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسائل مورد مطرح شده در کمیسیون های سه گانه جامعه مدرسین که با حضور نخبگان و کارشناسان جمع بندی و به صورت گزارش آماده شده است در روز اجلاسیه مطرح وبعد از آن در کارگاه های تخصصی دبیرخانه اجلاسیه در قم مورد بازنگری و بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: هر یک از مصوبات نهایی اجلاسیه به سازمان های مورد نظر کشور ابلاغ  و دستگاه های اجرایی نیز موظف به اجرایی کردن این مصوبات ابلاغی خواهند بود.

 

مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مشکلات و آسیب ها در هر یک از کمیسیون های سه گانه جامعه مدرسین مورد بررسی قرار گرفت، گفت: علاوه بر این پیشنهادات و راهکارهای لازم جهت برون رفت از این آسیب ها و مشکلات نیز ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: در کمیسیون حوزه و روحانیت، مسائل آموزشی، پژوهشی، اخلاقی تربیتی و سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه مورد بحث و بررسی و راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات موجود ارائه شد./950/302/ب3

ارسال نظرات