۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۹۴۴
مدیر حوزه علمیه کاشان:

فاجعه منا برنامه ای از پیش طراحی شده بود/ دشمن به دنبال گرفتن محتوای عاشورا از شیعیان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این‌که فاجعه منا برنامه ای از پیش طراحی شده بود، گفت: فاجعه منا به طور طبیعی نباید اتفاق می‌افتاد اما این اتفاقات قابل پیش‌بینی بود و قطعا در آینده ابعاد مختلف این فاجعه که برنامه‌ای از پیش طراحی شده و دقیقی بوده است، روشن خواهد شد.
حجت الاسلام منصور فرجي مراسم گراميداشت جانباختگان مكه و منا مراسم گراميداشت جانباختگان مكه و منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان صبح امروز در مراسم گرامیداشت جانباختگان مکه و منا در محل نماز خانه دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، گفت: این فاجعه اگر نقشه از پیش طراحی نشده بود مأموران عکس‌العمل نشان می‌دادند و از پاشیدن آب از سوی زائران و پرتاب بطری‌های آب و یا هلی‌کوپترهایی که برای پاشیدن آب به زائرین آمده بودند ممانعت نمی‌کردند.

 

وی یادآور شد: سه مسیر در منا برای تردد حجاج در نظر گرفته شده است، یک مسیر ویژه مسلمانان اروپایی، یک مسیر ویژه اتباع عربستان و یک مسیر که پرحجم ترین و شلوغ‌ترین مسیر است برای حجاج دو قاره بزرگ آسیا و آفریقا در نظر گرفته‌اند که طبیعی است کوچک‌ترین وقفه ای در حرکت این مسیر منجر به فاجعه‌ای بزرگ خواهد شد، ضمن اینکه مسیر را با نرده بسته بودند که مشخص می‌کند برنامه‌ای از پیش طراحی شده‌ای انجام شده است.

 

به گفته وی، درگذشته مدیران کاردان و متخصص که سال‌ها تجربه اداره حج را  داشتند در این مسیر استفاده شده است، اما امسال از تعدادی سرباز جوان و بی تجربه استفاده شده بود، از این رو وقتی مسیر بسته می شود فشار جمعیت به طرف مسیر دیگر و هوای گرم و تشنگی شدید 45 دقیقه ای منجر به این فاجعه تأسف بار می‌شود.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: هنوز دلایل بسته شدن مسیر مشخص نشده است، ضمن اینکه قصد داشتند با تحویل ندادن اجساد و دفن آنها در عربستان بحث زائران مفقود شده را تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود را تنها برای فاجعه مکه و منا ندانست و یادآور شد: تجمیع حوادثی از جمله شکستن قیمت نفت و پیشنهاد عربستان به آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی با هزینه عربستان، همکاری با سازمان جاسوسی در عراق و مشکل فرودگاه عربستان در حج عمره سال گذشته سبب شد تا رهبر معظم انقلاب به خروش آمده و آل سعود را متوجه اعمال خود کند.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: عربستان امروز خودش را به عنوان یک کشور ابرقدرت در منطقه می داند و تصور می‌کند می تواند قدرت خودش را نشان بدهد تا بتواند ژاندارمری خودش را در منطقه ثابت کند و به عنوان قدرت بزرگ منطقه مطرح باشد.  

 

تمام دشمنی دشمنان با محوریت تشیع است

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با اشاره به جریان انحرافی دینی بر علیه تشیع از دین سازی برای مقابله با دین به عنوان یکی از این راهکارها نام برد و افزود: امروز ما بیش از 300 مکتب از جمله اومانیسم، سوسیالیسم، فمنیسم داریم که حدود 300 ایسم این مکاتب را ساخته است تا اجازه ندهند دین الهی اسلام رشد کند، بنابراین وقتی متوجه شدند توان اجرای ذاین طرح را ندارد از درون اسلام شروع کردند.

 

وی افزود: اهل تسنن تا 10 سال قبل چند طایفه حنفی و مالکی و شافعی بیشتر نبودند اما امروزدر حال تکثیر وهابی، تکفیری، سلفی و داعشی و به دنبال دین سازی هستند و در این طرح، داعشی تکفیری را قبول ندارد و تکفیری وهابی را قبول ندارد و با هم درگیری دارند اما در کنار این کار برای شیعه مکتب سازی می کنند.

 

به گفته وی، تمام دشمنی دشمنان با محوریت تشیع است و چون نمی توانند در مقابل تشیع مکتب سازی کنند با تشیع از راه دیگری مبارزه می کنند، از این رو اگر سایت های دولتی و رسمی عربستان را مشاهده کنید نوشته اند بیش از چند زائر ایرانی ‹‹هلاک›› شدند و چند صد زائر آفریقائی ‹‹فوت›› شدند که این اقدام رسانه های دولتی عربستان بیانگر بحث جدی دشمنی با تشیع است.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر اینکه برنامه ریزی در مقابل تشیع مکتب سازی نیست، خاطرنشان کرد: آقای فوکویاما به عنوان شیعه شناس‌ترین اسرائیلی می‌گوید نمی توان در شیعه مکتب شناسی کرد، چون اگر شیعه یک امامی هم درست کنیم، امیرمومنان را قبول دارد، لذا ما این را نمی خواهیم،  بلکه ما باید به درون شیعه نفوذ کنیم و بتوانیم شیعه را از درون خالی‌کنیم.

 

اسرائیل دارای پنج دانشگاه شیعه شناسی است

وی یادآور شد: اسرائیل دارای پنج دانشگاه شیعه شناسی با چند صد دانشجو یهودی است که شیعه شناسی می خوانند تا متخصص شیعه شناسی شوند، مانند ایران که در دانشگاه های خود ادیان جهان را به صورت تخصص می‌خوانند آنها نیز شیعه شناسی می‌خوانند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان  دستاورد دانشگاه های شیعه شناسی اسرائیل را آقای فوکویاما دانست و گفت: فوکویاما می گوید نمی توان در شیعه مکتب شناسی کرد چون شیعه یک امامی هم درست کنی می شود امیرمومنان ما این را نمی خواهیم بلکه ما باید در درون شیعه نفوذ کنیم و بتوانیم شیعه را از درون خالی کنیم.

 

وی افزود: فوکویاما شیعه شناس اسرائیلی معتقد است که اگر بتوان ماهیت شیعه را از او گرفت، شیعه دست خالی و خلع سلاح خواهد شد، از این رو آنها معقدند ماهیت شیعه و کربلا و امام زمان را اگر از شیعه بگیریم شیعه هیچ چیز دیگری ندارد.

 

دشمن به دنبال گرفتن محتوای عاشورا است

حجت الاسلام فرجی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروز به دنبال گرفتن عاشورا از شیعه هستند متذکرشد: متأسفانه برخی از جوانان در برخی از هیئات مذهبی خواسته و ناخواسته این نقش از پیش طراحی شده یوکویاما را دارند دنبال می کنند.

 

وی دهه سازی و اربعین سازی را از جمله انحرافات دشمنان اسلام برای گرفتن اعتقادات دانست و افزود: با ایجاد دهه های محسنیه، فاطمیه، حسینیه، باقریه و دهها دهه دیگر به دنبال این هستند که دهه محرم در لابلای دهه های دیگر بروز و ظهور نداشته باشد تا عاشورا را تحت الشعاع قرار دهند.

 

به گفته وی، امروز دشمنان اسلام به دنبال برنامه سازی و برنامه ریزی برای گرفتن محتوا از عاشورا هستند تا با یک سینه زنی و برنامه عزاداری مختصر تا اصل عاشورا برای مردم بیان نشود.

 

 همه ساله بزرگ‌ترین همایش جهانی در کربلا رقم می خورد

حجت الاسلام فرجی همچنین اربعین سازی برای ائمه اطهار(ع) با قصد تحت الشعاع قراردادن اربعین سید الشهدا دانست و تأکید کرد: بزرگ‌ترین هجمه ای که امروز بدون استفاده از اسلحه و ابزار جنگی و قدرت نمایی در مقابل آمریکا می توان قدرت اسلام و تشیع را به نمایش گذاشت اربعین کربلا است.

 

به گفته وی بیست میلیون زائر کربلا  در مکانی که گنجابش هتل های آن دو میلیون نفر ظرفیت ندارد، بزرگ‌ترین همایش جهانی را همه ساله در کربلا رقم می زنند که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

 

وی افزود: همایش بیست میلیونی مسلمانان در کربلا و رسانه ای شدن آن در جهان، لرزه بر اندام آمریکا و دشمنان اسلام انداخته است، از این رو برای مقابله با اربعین حسینی در کربلا تفکر اربعین سازی را مطرح کرده اند و متأسفانه ما نیز دنباله رو  این تفکر ضد شیعی شده ایم چرا که آنها چون نمی توانند در مقابل قدرت، قدرت سازی کنند، طرح اربعین سازی را پیاده کرده اند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه امروز دشمن برنامه های جدی و سنگینی بر علیه تشیع دارد یادآور شد: برنامه ریزی دشمنان اسلام و وهابیت برای نفوذ و تصرف در عزاداری‌ها و اربعین حسینی است تا ماهیت عاشورا را از ما بگیرند، لذا باید هوشیار  باشیم تا آسیب ها و آفت ها وارد وارد هیأت مذهبی کاشان نشود.

 

حجت الاسلام فرجی بیان داشت: کاشان با 620 هیأت مذهبی پرجمعیت ترین هیئات مذهبی کشور را دارد که همزمان 620 دهه در کاشان گرفته می شود و این هجمه و مانور بزرگی در مقابل تفکر دشمن شیعه ستیز است که این مانور هر چند ظاهر ندارد اما باطن آن قوی و کارآمد است./1307/201/ب2

ارسال نظرات