۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۹۰۸
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین:

فاجعه منا نشأت گرفته از تفکر وابسته به استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با تاکید بر این‌که تفکرات استکباری از شیعیان انزجار بیشتری دارند، گفت: آن‌ها با جریان امامت و ولایت ناسازگار هستند چراکه می‌دانند آن چیزی که تهدید کننده است و آنان را نابود خواهد کرد همین موضوع امامت و ولایت شیعه است.
حجت الاسلام علي قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین یکشنبه شب (12 مهر) در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه فجیع منا که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که دریچه عذاب عربستان به روی حجاج بیت‌الله‌الحرام باز شد، گفت: عزیزانی که مهمان خداوند بودند در بهترین نقطه زمین روحشان پرکشید در سرزمین مقدسی که متاسفانه درگیر هوا و هوس آل‌سعود شده است.

 

وی افزود: 2 میلیون نفر از حجاج همزمان برای انجام فریضه رمی‌جمرات حرکت کردند که ناگهان مسیر بسته شد و ماحصل این اتفاق شهادت بالغ ‌بر 5 هزار حاجی شد.

 

شهدای منا مهمان سفره الهی خواهند بود

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با اشاره به وعده خداوند تبارک و تعالی اظهار کرد: اجر انسان‌هایی که از خانه و کاشانه خود جدا شده و برای انجام فرایض الهی مهاجرت کردند بسیار عظیم است و این‌ها قطع‌یقین مهمان سفره الهی خواهند بود.

 

این مسؤول با بیان این‌که در 12 استان به صورت همزمان مراسم عزاداری برای بزرگداشت شهدای  فاجعه منا برگزار شد، عنوان کرد: این مقدمه‌ای برای آغاز عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) بود چراکه مردم حسین، حسین گویان به استقبال حجاج رفتند.

 

حجت‌الاسلام قابل فاجعه منا را نشأت گرفته از یک تفکر وابسته به استکبار جهانی به نام وهابیت دانست و ابراز کرد: پرونده جنایات این قوم از این صفحات ننگین بسیار دارد؛ در حاکمیت 100 ساله آل سعود در سرزمین‌های اسلامی مکه و مدینه از این گونه فجایع کم نبوده و دامنه جنایان آن‌ها در جای جای نقاط جهان خودش را نشان می‌دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که طالبان ساخته همین تفکر وابسته به استکبار است، اضافه کرد: آنچه در عراق دیدیم و اتفاقات چند ساله اخیر در سوریه نیز حاصل همین تفکر است.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین به کشتار حجاج در سال 66 از سوی آل‌سعود اشاره کرد و گفت: صدها فاجعه بزرگ همانند تخریب قبور بزرگان به دست وهابیت اتفاق افتاده است و امروز فاجعه منا را شاهد هستیم که ریشه آن به انگلیس خبیث برمی‌گردد.

 

امروز قدرت ایران تجلی یافته در وجود رهبری است

این مسؤول با تاکید بر این‌که تفکرات استکباری از شیعیان انزجار بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: آن‌ها با جریان امامت و ولایت ناسازگار هستند چراکه می‌دانند آن چیزی که تهدید کننده است و آنان را نابود خواهد کرد همین موضوع امامت و ولایت شیعه است.

 

وی با بیا این‌که این نخستین بار نیست که شیعه عزیزانی همانند حادثه منا را از دست می‌دهد، عنوان کرد: دریچه فتنه‌ای که از آستین وهابیت بیرون آمده چنین مصیبتی را برای جهان اسلام بوجود آورده و امیدواریم این جریان موجب توبه سایر کشورها شده و دست از توطئه علیه مسلمانان بردارند.

 

حجت‌الاسلام قابل با بیان این‌که امیدواریم آه فرزندان این زائران شهید، انتقامی سخت از ظالمان بگیرد، تصریح کرد: تفکر شیعه کشته داده اما ذلت نپذیرفته است.

 

وی با اشاره به تغییر رفتار حکومت عربستان بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: درخواست دیدار وزیر امور خارجه ایران را رد کردند و با غرور در مقابل ایران ایستادند اما بعد از سخنان رهبر انقلاب، آن‌ها درخواست تشکیل جلسه داشتند و این نشانه قدرت نظام و رهبری است.

 

حجت‌الاسلام قابل در پایان با بیان این‌که اگر می‌خواهیم عزتمند بمانیم باید به کانون قدرت نظام که همان رهبری است توجه کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم به آرمان‌های انقلاب برسیم باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم چراکه امروز قدرت ایران تجلی یافته در وجود رهبری است./955/202/ب1

ارسال نظرات